me beugel is los, wat nu

ik heb brackets, en een schakeltje is los gegaan van me tand, alleen dat draadje steekt nu uit, en in me wang. wat moet ik doen?moet ik het eruitknippen? of moet ik het ombuigen? het doet heel erg zeer dus ik wil het weg hebben. wat moet ik doen?

Edje

Toegevoegd na 9 minuten:
edit: dankjewel allemaal, ik knip het nu even af, en bel ik asap me ortho.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

diensdoende orthodontist bellen, of tandarts...
en anders proberen uit te zingen tot morgen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gebeurde mij vroeger ook wel eens. Ik knipte het dan zo kort mogelijk af. Ombuigen werkte nooit zo. Je kunt er ook een stukje was opduwen om je mond te beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ASAP een afspraak maken met me tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar staat ASAP voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
As soon as possible. Zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet hij het nummer van jouw tandarts wel ;-) ??? (me tandarts.......)
Ik zou vanavond de tandarts of orthodontist nog even bellen voor een spoedafspraak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel dringend de orthodontist. Vertel wat er gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dringend? Dat valt wel mee.
De volgende dag naar de ortho gaan.
Als ze die kapotte beugel zien helpen ze je altijd meteen, bij mij in ieder geval. Ik boog het altijd om zodat het niet in mijn tandvlees of iets dergelijks stook. Je kan hem ook afknippen, dat maakt niet uit. Er komt toch een nieuwe draad in.