Dat zou mooi zijn! Dan meld ik me gelijk voor behandeling!

Mijn reumatoloog zegt dat het nooit over gaat, maar dat je wel goede en slechte periodes/jaren zal hebben. Medicijnen, bewegingstherapie e.d. kunnen wel de klachten verlichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Fibromyalgie is weke delen reuma. Reuma kan helaas nog niet genezen worden, maar door de juiste medicatie kan het bij fibromyalgie wel zijn, dat je er op een gegeven moment minder last van hebt.
Een kennis van mij had eerst een scootmobiel nodig om zich te verplaatsen, maar tegenwoordig kan ze weer goed fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas is de medische wetenschap nog niet zover. Er is (nog) geen behandeling waarmee fibromyalgie genezen kan worden.
Amadea
13 jaar geleden
Helaas,dat kan niet. Wel kan het de ene periode milder zijn dan de andere. Mij dame heeft het al wel 20 jaar en het is momenteel rustig,maar ze heeft ook periodes gehad,dat ze nog geen kopje kon optillen. Uiteindelijk is het een vorm van reuma en dat is al net zo'n verraderlijke ziekte als diabetes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot nu toe is er geen getoetste remedie gevonden voor FMS, en daarom is behandeling gewoonlijk gericht op de symptomen.
Een van de voornaamste aspecten is pijn, die net als de andere symptomen van persoon tot persoon verschilt en zelfs bij dezelfde persoon van dag tot dag varieert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kunt niet genezen. Door medicatie kun je het proces wat vertragen. En bij erge last en beperking door pijn heb je een aantal hulpmiddelen om toch te kunnen blijven functioneren, bijvoorbeeld spalken voor je duimmuis of je polsen.

Het is een vervelende aandoening met veel pijn.