Gerard.

Er zijn veel Gerards geweest in de familie van vaderszijde. Alle zijn vroeg gestorven.

Nu ben ik in principe iemand die daar snoeihard tegenin gaat, en zijn zoon juist Gerard zou noemen. Maar dat geeft mot met de familie. En stel dat mijn Gerard dan toch iets zou overkomen, dan is de relatie met de familie voor altijd stuk.

(En nee, ik zou mezelf daar niet op aankijken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dan had ik het idd ook niet gedaan ;-)
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eigen naam of de naam van mijn partner zou ik trouwens ook niet geven. Ook niet de namen van overige directe familieleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En namen als Wigger of Wieger komen er bij mij niet in. Een Wigger is iets dat wigt, of iemand die wigt. Wigger is dus een raadsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac lol.., en dan nog afkorten; "Wig/Wieg, eeeeten."

Andere antwoorden (24)

Aaron; dit is de eerste naam in de meeste naamwoordenboeken, laat toch zien day je je er niet echt voor hebt ingespannen.

en ik vind veel namen die op -ey eindigen beetje asonamen die ik mn kind nooit zou geven; Kimberly, Wesly, Stacey, etc.
Als ik mensen beledig; zeik niet zo, ze vroeg het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die connotatie van -ly of -ley met aso heb ik ook heel sterk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bai-ley, ja ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:''Devoney Pricilla...... eten!!!..''.hahahah...bleuhh...
Redbad. (en geloof me dat er ruzies zijn om die naam in bepaalde friese gezinnen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je even? :D

Dieuwertje, Truus, Sietske, Geert... eigenlijk alle ouderwetse namen waar ik de schoonheid echt niet van kan inzien.

Er zat vroeger een meisje bij me in de klas, die heette Scarlet. Iedereen noemde haar skelet. Dus zeker geen namen waar kinderen de grappigste varianten op kunnen bedenken, of langere namen die onzinnig klinken wanneer mensen het gaan inkorten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja - Sjaak wordt Draak. Alles wordt wel iets als kinderen varianten gaan bedenken. En afkorten is ook niet te vermijden. Marita wordt Ma, of Maar, of Riet. Edith werd zelfs E.
Wipke. Mijn tante en (Friese) oom hebben hier nog ruzie over gehad toen mijn tante in verwachting was. Uiteindelijk is het Anita geworden, ook niet echt een succes (sorry voor alle Anita's onder ons, maar ik heb de term Sjonnie en Anita ook niet uitgevonden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bailey;

Ik zou mijn kind niet snel dezelfde naam geven als iemand in mijn directe omgeving. Zo stelde mijn vrouw ooit de naam Joep voor als onze eerste een jongen zou zijn. Was ook een jongen, maar hij heet geen Joep....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn kind nooit een Nederlandse naam geven. Maar een Surinaamse of hindoeïstische.

Vb. Priyanka, Sharukh, Amid, Salmaan, Sufiyan, Yewy, Asha, Rani.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn kind nooit naar mijzelf vernoemen.

Ik zie het wel eens in mijn omgeving gebeuren, maar het gevoel dat ik daarbij krijg is niet te beschrijven... sorry. Ik kan me indenken dat het traditie binnen een familie is, of zoiets dergelijks, maar ik zou daar niet aan mee kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik mijn kind nooit geen truus zal gaan noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chantal, Zoey, Charlena, Dilaila, en al die andere ouderwetse namen zoals; truus, greet, corry, etc...
De eerste vind ik een beetje ordi en de tweede 'reeks' wat ouderwets....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eva en/of Sander.

Mocht het er ooit van komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een heleboel namen die ik ze niet zou noemen, de lijst met kindernamen die Marokko je toestuurt. Die gaan het geen van allen worden. Ook Sterre, Renee en andere namen die je aan een man en een vrouw kunt geven.

Gisteren had ik een man met de naam Anne aan de telefoon, was een beetje verbijsterd dat ik een vrouw met een zware stem aan de telefoon had. Maar concludeerde later toch dat het een man was.

Toegevoegd op 02-06-2009 09:00:00
Oja, en natuurlijk de namen van BN-ers. Ken zat mensen die naar beroemdheden in hun tijd zijn vernoemd. Getuigt toch een beetje van weinig inspanning. Wie noemt zn kind nu nou Britney? Of Annestasia? Heb wel ergens nog een meisje in de straat die Cher heet, wil niet weten of ze er naar vernoemd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooh Sterre is juist wel een kanshebber bij mij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooh Sterre is juist wel een kanshebber bij mij :)
Ik zou mijn kind nooit Tygo of Jeroen noemen. Ik ken namelijk alleen maar mensen met die naam waar ik een hekel aan heb. Er zullen vast wel aardige Tygo's en Jeroenen zijn, maar ik ben er in mijn hele leven nog geen tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn kind nooit naar een bep. engels woord vernoemen:

Exodus,
Hope,
Joke,

of naar plaatsen

Lourdes,
Paris,
(je kind boerenhol is ook weer zo .... fout)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn er teveel om op te noemen.

Het moeilijke is het vinden van een naam waar beide ouders het over eens zijn. Toen osn kind geboren werd hadden we alleen een jongensnaam, want daar konden we het over eens worden. Onbewust "wisten" we waarschijnlijk dat het een jongen zou worden en dat werd het ook.

Ook de achternaam speelt een belangrijke rol bij de keuze van een voornaam voor je kind. Er zijn wel eens van die grappenmakers die Pot heten en hun zoon Jack noemen. Dat zou ik dus nooit doen. Ik heb meer van die vreemde combinaties gehoord, zoals Frans Engels, Donald Duk, Klaar Koomen, Befke Pijpers, Constant Lam, Peter Selie, etc.

Ook moet je letten op de voorletter combinatie. Zo moet familie Kelder hun dochter geen Saskia Marion noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had Adolf ook onder de knop, maar die is al genoemd.
Oke, hier de rest van de lijst:
Beppie, Miep, Truus, Jan, Kees, Piet. Oh en al helemaal geen Hanneke.
Had ooit een collega die zo heette en die had voor het werk regelmatig contact met Engeland...
- What's your name?
- Hanneke
- Heineken???
Nee, niet echt een succes

Nee, ik zou voor een naam gaan die ook internationaal gangbaar is en niet een typische Nederlandse naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adolf, Bertha, Truus, Marian, Flip, Jan, Karst, Ruud (omdat ik zelf zo heet), Epko en ook geen dubbele namen zoals Jan-Peter, Jan-Jaap etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kevin

werkelijk vreselijk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlinder, Storm, Ridge, Pipo, Pippi en al die andere namen die beroemdheden gebruiken of die in TV-soaps en series erg populair zijn. Vooral niet de meest gebruikte, omdat daar heel veel kinderen mee lopen tegen die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De echt (oud) Hollandse namen zoals Jan, Kees, Klaas, Joop, Bep, Truus etc.

Gisteren zag ik iets op TV en deze persoon heet Godelieve ... zo zou ik mijn kind dus ook nooit noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Namen als britney, melody, danny, dave of iets in die richting. Ook zou ik mijn kinderen niet opschepen met tweedelige namen als Leen-Jan of AnneClaire
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan.

Jan is een leuke naam, maar niet voor een klein jongetje, wat een puber wordt en verder wat nog meer! Jan is een naam van vroeger, vind ik, maar ik begrijp best als mensen het er niet mee eens zijn. Maar we moeten wel met de tijd meegaan, hoor! (maar ook niet weer te ver, dat we computerachtige namen gaan geven)