hoe komt het dat ik beter kan zingen als ik sta te douchen?

mijn theorie is dat de lucht vochtiger is en die vochtige lucht adem je in en zo worden je stembanden soepeler.
maar ja, ik denk het niet.
weet iemand hoe het komt?

ik was vanochtend aan het zingen,
het was heel vals terwijl ik wel gewoon mn best deed zeg maar.
en toen ging ik maar doucheen(ik werd gek van mn eigen valse gezang)
en toen onder de douch kon ik ineens makkelijk hoge noten halen.

het kan ook zijn dat toen net op dat moment mijn stem goed was opgewarmd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
In de douche galmt het ook lekker, daardoor klinkt je stem anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaa dat wel,
maar ik voelde wel verschil met hoeveel moeite ik moest doen. als ik nu een lange noot probeer klinkt het een beetje schor.
onder de douche niet
Cryofiel
13 jaar geleden
Jij denkt misschien dat je onder de douche goed kunt zingen - maar of ik het daarmee eens zou zijn...? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na, ik weet dat ik kan zingen.
ik zit namelijk op een school waarbij je een soort auditie moet doen voordat je het vak muziek mag kiezen.

Antwoorden (3)

Misschien flauw: Omdat je onder de douche alleen jezelf hoort???
De akoestiek is in een douche meestal juist niet zo goed...veel galm e.d..
De vocht kan wel helpen en als je stem al opgewarmt is helpt dat natuurlijk ook. Daar komt ook nogbij dat bij een lekkere warme douche je zelf ook opwarmt en je lekker ontspannen bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat zelf ook.
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat je je stem door al die vallende druppels minder goed hoort. Hetzelfde gebeurt mij namelijk als ik mee zing met muziek, dan vind ik het wel goed klinken, zet ik de muziek uit, klinkt het opeens veel slechter. En een blokfluit die van zichzelf geen mooi geluid heeft, klinkt in z'n eentje lelijk, maar als je meespeelt met andere instrumenten of een cd valt de lelijkheid van die klank weg.
De akoestiek van de badkamer heeft denk ik ook invloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt,omdat het neergutsende douchewater jouw stemgeluid een beetje verdoezelt. Dan lijk plotsklaps op een bekende tenor of bariton, maar alleen in jouw inleving.
Ik hoop niet,dat je door dit antwoord een geestelijke knauw hebt gekregen!