Waar `ben` je als je onder narcose bent?

Heb het zelf nooit meegemaakt maar vind het zo`n raar idee dat ze gewoon in je kunnen snijden, ledematen eraf kunnen halen, je hersenen induiken noem maar op, zonder dat je het beseft. Waar is je werkelijke `jij` als je lichaam op die tafel ligt en niks meer hoort en voelt. Volgens mij kan je geest\ziel niet onder narcose gebracht worden maar......waar is die dan op dat moment? En hoe weet die dan wanneer het weer okee is om terug te keren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het mis hebben. Maar volgens mij lig je dan gewoon op de operatietafel...

Het beste antwoord

Het bewustzijn en je karakter (dat is dat wat jij "geest" of "ziel" noemt) is een product van het hersenen. En van het lichaam, want daar is een sterk verband tussen. Maar toch vooral van de hersenen.

Bewustzijn is de kern. Zonder dat "ben" je niet. Zonder bewustzijn kun je niet echt zeggen dat je "karakter" er is.

Narcose haalt het bewustzijn weg. Net als slaap. "Narco" betekent niet voor niets "slaap".

Als de narcose uitgewerkt raakt, komen de processen weer op gang die je bewustzijn geven. Net als bij het ontwaken uit een normale slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hele goede vraag...

+1

Narcose is diepe slaap... Niet meer en niet minder dan dat...
Als het lichaam weer wakker is dan mag de chauffeur weer terug... Dan komt de ervaring weer...

dus onder narcose en in diepe slaap is er geen ik, geen wereld en geen ervaring, dat is wat je werkelijk bent...
De auto lag ergens stationair te draaien, op operatietafel dus... En de chauffeur moest er even uit... door de narcose moet de chauffeur uit je auto, uit je lichaam en dan is er gen ervaring, zodoende kun je alles zonder bezwaar toelaten wat er met het lichaam gebeurt...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik nog heel even doorzeuren hoor... Maar waar is die chauffeur dan op dat moment? Hij kan toch niet verdwijnen, of even niet meer bestaan? Is het naar een andere dimensie of tussenwereld? Of gewoon op non actief?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok je wil meer weten...
De chauffeur is dat wat je werkelijk bent... De ene, de vader, dat is de vader in de bijbel genoemd... Dat is de schepper, omnipotent en alles wetend... Dat ben JIJ... Die is zonder bewustzijn, zonder ervaring... Dat ene met bewustzijn dat is Maantje... Dat Ene zonder bewustzijn is de Ene, en die is voor iedereen gelijk... De chauffeur, wil je weten is Het lichaam met het geheugen... Dat geheugen is nu ook op non-actief, door de narcose... Maar die zit in de hardware gecodeerd, in je hersens dus... Dat is de chauffeur... En die chauffeur wil rijden, rijden op wegen die voor hem interessant zijn, afgaande op voorkeur en afkeur... Dat zijn de menselijke eigenschappen... En die menselijke eigenschappen leiden een leven, een eigen leven, dat geduwd wordt door afkeur en getrokken door voorkeur... Ben je nu voldaan met het antwoord? :-))