Is er wetenschappelijk onderzoek over de bijkomende effecten van Afrikaans kroeshaar en wat aan die effecten te doen zijn?

Is er wetenschappelijk onderzoek waarom mensen met Afrikaanse komaf ( Surinamers, afro/amerikanen):
- vaak te kampen hebben met uitgedroogd haar;
- wat de oorzaak is van pijn bij het kammen;
- en het voortdurend in het klit raken van het haar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarom het haar uitgedroogd is weet ik niet, maar de andere twee lijken me te maken te hebben met de vorm van het haar. Als je een krul om een tand van een kam heendraait (of dus vanzelf doordat het kroeshaar is) en dan trekt is dat pijnlijk. Het raakt dus ook in de klit omdat het door elkaar groeit door de vorm. Waarom een haar krullend, kroesend of stijl is heeft te maken met de vorm van het haarzakje dat in de huid zit.

Hoe platter een haar is hoe sterker hij krult. Een platte haar heeft naar verhouding een groter oppervlak dan een ronde (sluike) en hoe groter oppervlak hoe meer uitdroging. Uitgedroogd en kroezend haar zal door de vorm en hoedanigheid eerder in de klit raken dan sluik haar, daar lijkt me geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100