hoe moet ik de anatomie van de mens leren ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik ooit een goede tip van een leraar vond, toen ik de anatomie van dieren moest stampen met alle namen erbij is: (en het werkt echt) Hang een duidelijke afbeelding met de te leren namen aan de binnenkant van de wc-deur/ recht voor de pot. Ruim voor je proefwerk/tentamen etc. Bij iedere toiletbezoek neem je een paar onderdelen door. Je brengt onbewust heel veel tijd door op het toilet en zo besteed je deze nuttig. Het leren is zo steeds kort en dus veel minder vervelend. Maar toch zal je zien dat je steeds meer onthoudt! Werkt overigens ook prima voor het leren van woordenlijsten etc. Succes

Misschien wat ambitieus, maar je kan natuurlijk medicijnen gaan studeren.

Dit kan je proberen. 1 Maak van alle onderdelen een kaartje (briefje) en schrijf op de ene kant de naam van het onderdeel, en op de andere kant waar het zich bevindt, bv Bot onderarm, of Spiergroep Bovenrug. 2 Leg ze in de juiste volgorde boven en naast elkaar, alsof je een mens ziet. Of gebruik een stuk etalagekarton en teken daar een mensfiguur op. 3 Leer eerst per onderdeel en kijk welke je steeds vergeet. Die kaartjes bewaar je en leg je terug op de figuur. De andere leg je opzij. 4 Er blijven steeds minder vergeetkaartjes op de figuur liggen, omdat je ze steeds beter bij naam leert kennen. Overigens leer je er al van terwijl je de kaartjes aan het maken bent. Met deze methode leer ik vrijwel alles. En hij werkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100