Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de ontsmettende werk van jodium eigenlijk? komt het doordat jodium zo groot is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
764
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe groot is jodium dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het grootste stabiele niet-mataal op aarde, ik kan je wel een antwoord geven hoe groot maar ik denk niet dat je daar wat aan heb. Het heeft een ionstraal van 0.216nm. http://www.lenntech.com/elementen-periodiek-systeem/i.htm als je meer wil weten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel dat meer dan ik wilde weten...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De (negatieve) jodium-ionen binden zich aan de proteïnen van de bactreriën. Bij dit oxidatieproces wordt het beschermende membraan rond de bacterie aangetast en deze onschadelijk gemaakt.
Dus niets met giftigheid te maken, tenslotte doe je het spulletje op een open wond.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het dan giftig voor de bacteriën of niet? Sterven ze er niet aan de jodium?
AWM
14 jaar geleden
Ja, voor de mechanismen die je kwijt wilt is het giftig. Voor de mens (althans in die kleine hoeveelheid) absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik dat dan gezegd, antwoordman?
AWM
14 jaar geleden
Als je zegt dat iets giftig is, lijkt dat op iets gevaarlijks voor de mens.
Althans, voor mij...
Maar de vragensteller vroeg hoe het precies werkt, trouwens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol

Andere antwoorden (1)

Nee omdat het zo giftig is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles is giftig, kwestie van hoeveelheid, zonder jodium werkt je schildklier niet naar behoren toch?
AWM
14 jaar geleden
Je moet de mensen nou ook weer niet bang gaan maken, XiniX, in een poging om het antwoord te raden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft je schildklier niet te ontsmetten hoor...
AWM
14 jaar geleden
Ja, voor de mechanismen die je kwijt wilt is het giftig. Voor de mens (althans in die kleine hoeveelheid) absoluut niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding