Hoe effectief werkt laseren?

Ik heb een lichte huid en donker haar en ik word gek van het epileren, scheren, harsen etc! Ik wil het gaan laseren, weet iemand hoelang je haar dan weg blijft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Haren, ook in je gezicht en op je benen en armen, groeien niet allemaal tegelijkertijd. Als de ene haar verdwenen is, komt de andere net omhoog enzovoort. Een enkele laserbehandeling is dus nooit genoeg om in een keer van alle overbeharing af te komen.
Daarom moet de behandeling in de loop van de tijd een paar keer herhaald worden voor echt alle haren in elke groeifase behandeld zijn.
Daarna is echter de beharing op die plaatsen definitief weg. Weggelaserde haren komen niet meer terug. Als er al wat terug komt, is dat op een nog niet behandelde plek. Zo kunnen met de leeftijd je 'snor' en 'baard' zich uitbreiden over een groter stuk gezicht, en moet je weer een paar behandelingen ondergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vaak moet het jaarlijks herhaald worden om het weer voor een langere tijd onthaard te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ontharingsbehandeling met laser dient een aantal keren herhaald te worden voordat je haar definitief verdwenen is.
Hoe vaak dit precies moet gebeuren verschilt per persoon.
Overigens zijn er inmiddels al betere methodes dan laseren, er zijn gevallen waarin lasers littekens kunnen achterlaten.
Laat je eens informeren over ELOS of IPL, deze zouden veiliger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lichte huid is zeer goed geschikt voor een laserbehandeling vanwege het weinige pigment. Het apparaat kan dan hoger worden gezet. Je moet rekening houden met flinke kosten, want het is niet goedkoop. Je moet om de 3 maanden terugkomen in de meeste gevallen, totdat het weg is.

Je kunt het beste een prijs opvragen bij een schoonheidsstudio (veel kapsalons doen het ook) in de buurt. In sommige gevallen kun je gespreid betalen.