Hoe werkt dit?

Iemand uit mijn klas heeft zo'n bandje om haar pols tegen wagenziekte ofzo.
Ze zegt wel dat het helpt, alleen maar zo'n bandje,

hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gaat het hier om een bandje dat drukt op een bepaald punt op de pols. Dit gaat dus om acupressuur en dat schijnt daadwerkelijk te helpen tegen bewegingsziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat het werkt bij je vriendin, omdat ze er heilig in gelooft.
de werking zit tussen de oren.
Rieneke1
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
placebo he:)
Rieneke1
13 jaar geleden
ja sjaan, ik wilde weer eens iets anders, maar het blijft een kat hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja tussen de oren! Zelfde had je toch met het WK bandje, waarmee Dhr. W. Sneijder zich mee heeft ingelaten. Als je iets maar hard genoeg geloofd..
Rieneke1
13 jaar geleden
ja klopt, er is zoveel van die onzin in omloop, dat is gewoon niet te geloven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aluhoedjes? ;p
Als je er in gelooft, kan het werken.
Zoals met zo veel dingen.

Wagenziekte heeft te maken met je evenwichtsorgaan. Het ontstaat waarschijnlijk in de hersenen, als daar tegenstrijdige informatie binnenkomt over de stand en beweging van het lichaam.

Het is dus onwaarschijnlijk dat er een echte verklaring is voor de werking van een bandje om de pols, behalve dat het geloof er in al genoeg kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit bandje een geval is van een soort placebo. Daar is niets mis mee, in ieder geval is het beter dan allerlei medicijnen nemen. Zeker als zij er baat bij heeft.
Zie het als een soort kastanje tegen de reumatiek. Natuurlijk is dat geen medicijn, maar als je er echt in gelooft, kan iemand er baat bij hebben, omdat hij het idee heeft dat er iets is dat zijn klachten kan verzachten.