hoe kan ik mijn vriendin het gevoel geven, dat ik geen zelfmoord ga plegen?

Ik dacht 2 dagen geleden 2 seconden aan zelfmoord, en toen ik het mijn vriendin vertelde, werd ze bang (en dat snap ik wel)...Ik heb haar al verteld dat ik het nooit zal doen, ik heb het beloofd... maar toch blijft ze teleurgesteld in me, ze is bang dat ik het toch ga doen :'(

Hoe kan ik haar gedachten weer terug brengen, naar normaal en dus zonder zelfmoord van mij in haar hoofd.

Ik durf te wedden, te zweren dat ik dat nooit ga doen.

ps: ik ben dus depressief

Toegevoegd na 3 minuten:
correctie: niet het gevoel geven, gewoon overtuigen dat ik het nooit zal doen. ik heb teveel om voor te leven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je toch eens moet nadenken waarom je die kennelijk vluchtige gedachte zo nodig aan je vriendin moest vertellen als het echt geen serieuze optie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik dat niet kan en mag verzwijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Je bezweert ons en haar nu dat er geen sprake van is, dus waarom heb je haar ermee belast?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kwam door een vriendin die had ik het verteld, en zij versprak zich.. en ja toen moest ik wel eerlijk zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat zorgt toch voor dezelfde vraag? Waarom, als het zo vluchtig was, heb je die vriendin er dan mee belast?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat zij mn best friend is enzo, en ik moest et iemand vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar daarmee geef je je zelfmoordgedachte toch een bepaald gewicht. Dus of die gedachte was serieuzer dan je nu doet voorkomen, of je hebt ten onrechte anderen met die gedachte belast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ten onrechte iemand met mn gezeik belast :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het mischien wel goed is geweest je gedachte uit tespreken en gezeik is dat zeker niet als het er voor zorgt dat jij iets aan je depressie gaat doen ik begrijp echter wel dat je vriendin zich veel zorgen over je maakt .
mijn advies ga hulp zoeken want een depressie gaat niet van zelf over en het kan erger worden als je de oorzaak niet aanpakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al naar de dokter geweest, en ik krijg nu hulp via internet (vanaf) morgen. maar ik ga regelen dat ik face to face hulp kan krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je hulp krijgt! Depressie is zwaar om door te maken. Ik hoop dat je er snel baat bij hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik hoop het ook. zo leven is ook niet leuk :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je in een depressie zit is het zeker niet leuk dat kan ik je uit ervaring vertellen ik heb jaren door gemodderd en geen hulp gezocht tot het ech niet slechter kon gaan maar als je weer in je hummie komt is het het leven echt weer heel aangenaam en misschien wel mooier juist door dat je weet hoe het was toen je depressief was

Het beste antwoord

Die gedachte zal met de tijd wel slijten, als je haar door je houding en daden laar zien dat je het niet van plan bent. Trouwens, als je depressief bent, ga alsjeblieft naar de dokter. Die kunnen je helpen met medicijnen en/of therapie. Zo'n depressie gaat weer over, en je kan het genezingsproces een stuk bespoedigen door hulp te vragen en te krijgen. Schaam je er niet voor, met jou kampen miljoenen mensen met dat probleem. Maar zoek wel hulp. Ik kan het weten, want ik ben een ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is goed om aan haar te laten zien dat je er alles aan wil doen om je weer beter te voelen.
Ik kan me voorstellen dat ze zich rot is geschrokken.

Het zou waarschijnlijk goed zijn om hulp te zoeken (professioneel)
Wees ook open naar haar toe over hoe het met je gaat, ga hier niet over liegen, want dit voelt ze ws toch wel aan en dan gaat ze zich juist zorgen maken.

Ga leuke dingen doen samen, en laat zien dat je weer zin in het leven hebt. In eerste instantie zal dit misschien wat geforceerd zijn, maar grote kans dat je ook echt weer zin krijgt in leuke dingen.

Als het echt problemen gaat opleveren in jullie relatie dan is het misschien goed om haar te betrekken bij de therapie (soort van relatietherapie) om het vertrouwen weer te herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe wat aan je depressie en ga heel veel leuke dingen doen! Zoek een leuke baan, ga lekker naar een warm land, laat je inspireren door andere culturen. Laat je vriendin zien dat je bruist van de ideeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoolkinderen hebben over het algemeen wat weinig mogelijkheden om leuke banen te vinden en naar lekker warme landen te gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kon ik dat maar :)
Geef haar informatie over wat een depressie inhoud, en dat die gedacht best vaak voorkomt bij mensen die een depressie hebben. dat speelt zich vaak af door een proces in de hersenen (neurotransmitters etc)

Dat je de gedachten had, betekent nog niet dat je er gehoor aan geeft , omdat je dat niet wil.

Een gedachte betekent niet dat het realiteit is.

Beterschap en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door met haar te praten en te vertellen wat je nu ook verteld.