Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben je ook gelukkig als je een oudevrijster bent?

Als je ervoor kiest de rest van je leven alleen te doorstaan, zonder partner aan je zijde. Ben je dan ook gelukkig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
486

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

waarom niet? Als je ervoor kiest om alleen oud te worden kun je heel gelukkig zijn.
Als je niet voor alleen zijn kiest ligt het waarschijnlijk iets genuanceerder, maar dat betekent niet perse dat je dan ongelukkig bent.
Een leuke familie en gezellige sociale contacten zijn meestal wel belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoor, dat kan zeker. Ik ken er wel een paar.

Overigens hoeft het hebben van een relatie ook niet automatisch te betekenen dat je dan wel gelukkig bent. Heb er ook genoeg meegemaakt die na het overlijden van de partner ineens opbloeiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, waarom niet? Een partner hebben is niet gelijk aan gelukkig zijn. Alleen zijn ook niet, maar je hebt in elk geval geen heibel over de afstandsbediening en over wie de vuilniszakken buiten zet en dergelijke ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig zijn is een abstract begrip,

een zwerver kan ultiem geluk ervaren bij het vinden van een boodschappen pakket, en de ander wordt gelukkig bij het hebben van een vriendin, kinderen, leuke baan etc. etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gelukkig zijn, als je het geluk ook in jezelf en met jezelf kan voelen. Het is wel belangrijk vrienden en kennissen en familie te hebben , maar als je goed in het leven staat , en geluk uitstraalt , dan komt dat vanzelf naar je toe.

Een partner is zeker geen garantie voor geluk. Je moest eens weten hoeveel mensen diep ongelukkig zijn met hun partner en zeer graag met je zouden willen ruilen . Ik ken er minimaal 3. En ik ken echt niet heel veel mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:a dat kan heel goed. Beter gelukkig alleen dan ongelukkig met een partner.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde Ja.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik denk dat geluk niet afhankelijk is van een partner, al zeggen ze dat wel eens zo. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik onder deze categorie van. Ik ben 51 en nog steeds vrijgezel. Nog nooit een dag samengewoond. Het alleen wonen vind ik niet erg, maar telkens weer jezelf supporter in alles dat je doet, word wel eens moeilijk. Ik kan er echt van opknappen wanneer mensen zeggen dat ik het goed doe.

Ondanks dat je er misschien niet gelukkiger van wordt kan ik het mensen niet aanraden zolang alleen te blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand daar zelf voor kiest of gewoon de ware nog niet tegen in gekomen kan iemand best gelukkig zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding