Waarom hebben mensen bij hoge concentratie de tong uit de mond hangen?

ik vind het altijd een apart verschijnsel zodra mijn vader bvb een schroevendraaier in zijn handen heeft komt zijn tong naar buiten. mijn man doet dit weer niet, waar ligt het aan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@CGvdB: LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha hoe kom je daar nu bij. bvb is niet mijn vader. maar mijn moeder kennen jullie wel via hier :D

Het beste antwoord

de coordinatie van je tong kost je hersenen enigzins moeite, wanneer je dus inspannend met een andere activiteit bezig bent, dan denken je hersens, laten we die tong er maar uit gooien, dan hoeven we daar niet meer over na te denken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Weet het niet geheel zeker, maar het kan een vorm zijn van kracht uitoefenen. Hoe meer kracht er word gezet hoe meer de tong naar buiten hangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Concentratie is eenpuntigheid...in tegenstelling tot meditatie wat geenpuntigheid is in energie...
Dus als alle aandacht naar dat ene gaat, is er geen aandacht meer voor de tong uit de mond... En de tong is het meest gevoelige deel van je lichaam en dus ook het meest expressief, uitdrukkingsvol... en dus drukt de tong zich ongezien uit... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een bijverschijnsel van zeer geconcentreerd gedrag.....heeft wellicht met de ademhaling te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je tong uitsteken betekent dat je niet gestoord wilt worden. Het is non-verbale communicatie.
Net als hoofdschudden, doen zelfs baby's dit al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om af te koelen van al dat harde nadenken. Net als een hond doet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet ik me toch eens gaan afvragen, waarom mijn hond tijdens het slapen het puntje van de tong eruit heeft hangen. Dit zal wellicht niets met concentratie te maken hebben...