Vitamine E capsules
Vitamine E-olie is één van de oudste middelen om littekens te vervagen en te verwijderen. Kies bij voorkeur de capsules met vitamine E-olie en breek ze open alvorens ze in de huid in te masseren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
psies vit E, algemeen bekent als litteken vervager. Wordt ook na (bepaalde) plastisch chirurgie gebruikt.

Andere antwoorden (4)

Je kunt een goede creme gebruiken tegen littekens. Vraag maar eens bij de drogist hiernaar. Deze creme maakt de huid wat zachter en laat de littekentjes soms iets vervagen. Echter helemaal weggaan zullen ze niet snel... soms trekken ze weg na een aantal jaren als ze klein zijn, maar mijn ervaring is dat ze altijd wel iets zichtbaar blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze niet ontstoken of anderszins geirriteerd zijn, NIETS.

Toegevoegd na 8 minuten:
Met cremes die geen medische functies hebben , moet je uitkijken, zijn bijvoorbeeld de littekens een allergische reactie , dan kunnen componenten uit de crem opvlamming veroorzaken.
Zitten ze dicht, laat dan hooguit hypoallergene zalf het werk doen.
Juist camouflerende schoonheidsmiddelen kunnen de huid onder de littekens doen reageren.
Zijn het nog littekens met korstjes, zoveel mogelijk met rust laten,
Probeer de herkomst te achterhalen, (kattenkrabben, schurftmijt (komt voor) vereisen heel andere behandelingen dan een irriterend BH bandje oid.
Heb je misschien nieuwe kleding ongewassen aangetrokken?
Daar kunnen tinzouten en andere stoffen in zitten die huidlaesies veroorzaken, zeker als er kleine wondjes zaten.
Het achterhalen van de oorzaak is dus (mede)bepalend voor de aanpak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weleens van Aloé Vera gehoord, het zit tegenwoordig in heel veel schoonheidsmiddelen en vele andere middelen, omdat het zo goed is, dus pure aloé vera er dagelijks opsmeren en de littekens zullen verminderen, dit is 1 van de toepassingen, het is voor veel huidaandoeningen te gebruiken, en zelfs in een andere vorm om te drinken, probeer er wat over te lezen, zodat je zelf overtuigd raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je ook aan een schoonheidsspecialiste vragen. Mogelijk iets met scrubben. Ga niet zelf experimenteren op jouw huid.