hoe weet ik wat voor karakter ik heb?

soms wil ik liever wat stoerder zijn,
en dan wil ik weer gewoon een kind zijn, lol maken, kippen nadoen, rennen, springen.

het is niet echt dat ik me ineens heel anders gedraag ofzo als die mensen met een identiteits stoornis en dat ik dan tom ben en da pieter.
maar dat mijn vrienden dan bijvoorbeeld over een kinderserie gaan praten en dat ik dan echt denk van doe is normaal je bent 14.
en dan een andere dag zit ik daar leuk over mee te praten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat noemen ze ook wel de puberteit. Je bent op het moment niet alleen lichamelijk aan het veranderen, maar ook geestelijk.

Je 'karakter' zit momenteel in de draaimolen op standje vijf, terwijl je heen en weer springt van het paardje naar de koets, just go with the flow!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meeste plussjes.
Dat zal het wel zijm

Andere antwoorden (4)

Door de Karaktertest te doen:
http://test.careerid.nl/karakter/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op jouw leeftijd is het helemaal niet gek dat je je soms een kleuter voelt en soms een bejaarde ;-)
Je bent gewoon jezelf en dat wisselt weleens - dat zegt niet veel over je karakter.
Je kunt ook mensen die je vertrouwt vragen om wat vragen over jezelf te beantwoorden: wat zijn jouw beste eigenschappen, en wat je minder goede? Hoe zouden ze jou in x woorden omschrijven? Probeer maar uit, kan soms heel verrassend zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit tussen het 'kind zijn' en 'volwassen worden' in denk ik?
Maar waarom zou je je 'volwassen' móéten gedragen? Je doet toch gewoon wat je leuk vindt op dat moment?
Ik ken mensen die zich nog steeds 'kinds' gedragen en dat op de leeftijd van in de 40! Het zijn vaak de leukste mensen, waar je je het prettigst bij voelt. Doe dus lekker gek op de momenten dat jij daar zin in hebt en wanneer je meer serieus wilt zijn is het toch ook goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je andere vraag, zou ik zeggen vredestichter. Een enneagram type 9.
http://www.eclecticenergies.com/nederlands/enneagram/type9.php

'"
Mensen van dit persoonlijkheidstype voelen in essentie een behoefte aan vrede en harmonie. Ze zijn geneigd om conflicten tot elke prijs te vermijden, of die nu intern of interpersoonlijk zijn. Omdat de mogelijkheid van conflict in het leven feitelijk alomtegenwoordig is, resulteert het verlangen van de Negen om dat te vermijden in het algemeen in een bepaalde mate van terugtrekking van het leven, en veel Negens zijn in feite introvert. Andere Negens leiden meer actieve, sociale levens, maar blijven desalniettemin in een bepaalde mate niet volledig betrokken, als om zichzelf te isoleren van de bedreigingen van hun gemoedsrust. De meeste Negens zijn tamelijk gemakkelijk in de omgang; ze nemen een strategie van "met de stroom meegaan" aan. Ze zijn in het algemeen betrouwbare, stevige, zichzelf wegcijferende, tolerante en sympathieke individuen.
'"

Of een met een sterke type 7, de Enthousiast.
http://www.eclecticenergies.com/nederlands/enneagram/type7.php

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zag dat je wel in was voor een test...

http://www.eclecticenergies.com/nederlands/enneagram/test.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, ik hou eigenlijk wel van conflicten en discussies, zolang het maar geen vechten is. en enthousiast ben ik niet altijd. maar toch bedankt