Hoe komt het dat ik Hoofdpijn krijg als de verwarming aan staat?

Ik heb in mijn kamer nooit de verwarming aan omdat ik dan misselijk word en hoofdpijn krijg.
Als ik in een kamer kom waar de verwarming aanstaat voel ik echt ineens hele erge hoofdpijn en ik voel de spieren in mijn hoofd samentrekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
35.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag, heb ik ook vaak last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig want ik krijg hier thuis te horen dat ik me aanstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet mee eens, een vriendin van mij heeft er ook al last van en mijn tante ook.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb ook hoofdpijn , wij hebben sinds een week centrale verwarming. Raar..

Het beste antwoord

Zou het kunnen zijn omdat het raam daarbij ook dicht staat, dus dat er minder zuurstof is? Ik heb het zelf ook. Ik denk dat het aan de droge lucht ligt die de warmte veroorzaakt. toch gewoon goed ventileren en genoeg drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja alle ramen staan dicht.
ik vind zelf een verwarming helemaal n iet nodig,
trek gewoon een extra shirt aan.
maar ja met nog 6 andere in huis die het allemaal wel willen.
heb ik weinig te zeggen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Alle ramen dicht' is altijd een hele slechte optie. Al zet je overdag even een uur een raam open: frisse lucht heb je NODIG. Anders kun je inderdaad hoofdpijn krijgen.
Misschien alleen in je eigen kamer proberen wat beter te luchten? Dan heb je daar in elk geval lucht genoeg.

Andere antwoorden (5)

Dat heeft te maken met uitdroging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vrouw heeft dat ook vooral als hij net aanslaat.
Ik heb nu de temperatuur van de ketel iets lager gezet zodat de platen wat langzamer warmer worden en het niet in 1 keer heet wordt.
Nu heeft ze er veel minder last van.
Nadeel is dat het nu wat langer duur voor het huis warmer is.
De luchtvochtigheid kun je wat beinvloeden door bakjes water aan de radiators te hangen.
Goed ventileren is natuurlijk ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelf ook last van als ik in de auto zit, airco aan raampjes dicht. dat ik een beetje een benauwd gevoel krijg, waarschijnlijk komt dit door het lage zuurstof gehalte zoals hier boven al is beschreven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de verwarming te hoog staat,heb ik ook last van hoofdpijn,probeer eens te verwarming iets te verlagen en je wat warmer te kleden,ook veel budgetvriendelijker.

Een te droog kamerklimaat is ongezond voor jou,je huisdieren en je planten.
Hoofdpijn,vermoeidheid,concentratieproblemen kunnen daar de oorzaak van zijn.

- Hang waterbakjes aan de verwarming.
- Laat de temperatuur niet boven 20 a21°C stijgen.
- Verlucht je huis voldoende.
- Veeg geregeld stof.
- Plaats planten die water verdampen.

Als deze tips niet baten,dan is het plaatsen van een
luchtbevochtiger het meest doeltreffend middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds vorig jaar hebben wij een nieuwe ketel en thermostaat.Ik had daar ook last van maar sinds wij de nieuwe ketel hebben niet meer , dit komt doordat het geleidelijker gaat.
Antwoord op je vraag is dat de temperatuur verschil dan te groot is en daardoor krijg je hoofdpijn.