0. Hoe hebben ze anders ooit de schaal kunnen refereren aan een bepaald punt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij dat van Bonnie st. Claire bij de Nationale IQ test met een IQ van 51...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bonnie was toen dronken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... En... Kelly ook met een IQ van 71...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
51 echttt???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
>130 Hoogbegaafd
121 - 130 Begaafd
111 - 120 Boven gemiddeld begaafd
90 - 110 Gemiddeld
80 - 89 Beneden Gemiddeld
60 - 79 Moeilijk lerend
50 - 59 Zeer moeilijk lerend Dat is niet zo mooi voor Bonnie en Kelly
Joseph Saikewicz had een IQ van 10 toen hij 67 jaar was...

Toegevoegd op 27-05-2009 19:25:02
Maar hij is geestelijk achter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Excusez moi, maar dat kun je toch nauwelijks een bron noemen, als iemand ergens op een forum een getalletje intikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was mijn kat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De schaal start bij 1 en loopt door tot oneindig...
100 is gemiddeld...
wat is het laagst dat je kunt meten, iemand die 10 heeft, en dat zijn er genoeg, die kun je niet meten wellicht... Dus de vraag is niet te beantwoorden... Ik kan ook een test maken en dan de antwoorden bewust fout maken en dan heb ik IQ van 2 of zo... Tuurlijk kan dat... Maar dan moet ik wel erg slim zijn om alles fout te kunnen maken, want als je random invult dan kom je wel tot 35 of zo, vanwege de aard van de vraagstelling, multiple choice...

dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zoveel antwoorden fout maakt, moet je kiezen. Je zou dus evenveel antwoorden goed kunnen maken. Dit zegt dus weinig over je IQ. Het is net als een lotto, om te zorgen dat je alles fout hebt, is net zo moeilijk als alles goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel juist... Jij snapt wat ik zeg... Ik hoop dat je niet de enige was...
Het laagste IQ begint bij 1, maar start belachelijk genoeg op 8. IQ wordt vaak gekoppeld aan kennis en interlligentie wordt geschaleerd in cijfers, en hoe hoger boven de honderd hoe beter. Ik lap dit soort schema`s echt aan mijn laars. Ik heb gewerkt met verstandelijk gehandicapten waarvan ik van idioten of hoger debielen veel geleerd heb. De kennis wordt gemeten, maar waar is je ervaring, waar is je sociale intelligentie. Van elkaar leren zonder waarde oordeel zou ik willen zeggen. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt het laagste gemeten vermogen van maatschappelijk gewenste vaardigheden. Mmm...dat zal inderdaad 3 zijn of iets dergelijks en ik denk dan bijvoorbeeld aan een wolfsjongen/meisje. Weet je wel zo een waar de tester uiteindelijk een potlood door zijn hoofd krijgt gedrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Hoelang;

Ik heb het IQ van mijn hond proberen te meten, maar die was te beroerd om een antwoord te blaffen. Feitelijk scoorde ze dus 0, maar praktisch gezien was ze juist slim door niet aan dergelijke flauwekul mee te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar het programma 'lekker slim' op RTL 5 op zondag avond 21:30.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was niet meetbaar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IQ-tests zijn zo ontworpen dat de meeste mensen tussen de 85/90 en 110/115 scoren. Hoe verder je van het gemiddelde vandaan gaat hoe onnauwkeuriger de test wordt. Daarbij speelt je gezondheid en geestestoestand een rol bij de score.
Zie de bron (wikipedia) hieronder voor interessante kanttekeningen.

Als je bedenkt dat boven de 140/150 niet meer nauwkeurig te meten is, dan moet je aan de andere kant ook uitgaan van geen nauwkeurigheid meer onder de 50/60. Ik denk dat als er iets gemeten wordt dat daar onder zit, men beter kan aangeven: IQ < 50.

Ik vind ook nog een site over de RAKIT, een intelligentietest voor basisschoolkinderen. Hier wordt een laagste score van 55 aangegeven. Dit zijn MLK-leerlingen. Bij scores lager dan 70 wordt hier de term 'zwakzinnig' gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
0,0018; het IQ van een gewone rooie kool
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het laagst mogelijke IQ op een normale test is 55 als je lager dan dit het kan je een speciale IQ test doen om het precies te bepalen.