op de fiets en als ik buitenloop krijg ik traan ogen waar kan dat door komen

echt hele waterige ogen en er komen echt tranen uit.

Ik ben nu ook buiten en nu gebeurt het ook weer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.5K

Antwoorden (7)

je hebt misschien een ontstoken oog, gezien je vraag die verwijderd is ...
kook water en laat het afkoelen, spoel daarmee je oog..
als je er maandag nog last van hebt ga er even mee langs je huisarts.. je krijgt misschien een zalfje voor je oog..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah dat. Daar heb ik in de zomer ook wel eens last van. Je kan hooikoorts hebben. Als je het hebt. Moet je even afstappen van de fiets en wat water op de ogen doen. Dan wacht je 1 minuut en je kan weer verder. Het gaat vanzelf wel weer over

Toegevoegd na 1 uur:
Je kan ook een zonnebril opzitten. Dit heeft mijn broertje ook enorm geholpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen is het nu herfst/winter er zijn geen pollen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das wel zo maar als ze het in de zomer ook heeft kan ze wel hooikoorst hebben.
Je kan inderdaad ontstoken ogen hebben of een beetje geirriteerde ogen. Misschien heb je een verstopt traanbuisje. Veel mensen hebben last van traanogen als ze tegen de wind in fietsen of lopen. Door de wind worden je ogen vochtiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je buiten bent en het waait, droogt het traanbuisvocht sneller op, hierdoor raakt het oog geïrriteerd en reageert daardoor met een overproductie van oogvocht (tranen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterigheid kan ook gewoon komen doordat de wind uitdroging van de oogbol geeft en het oog als heel natuurlijke reactie vocht aan maakt. Mogelijk kan tranen ook helpen om met het warme traanvocht de oogbol op te warmen. Het is dus helemaal niet aannemelijk dat er ook maar iets ontstoken is. Het is een gezonde reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overgevoeligheid voor of irritatie door koude lucht. Lastig als je fietst maar je kunt er weinig meer aan doen dan af en toe het overtollige traanvocht weg deppen met een schone zakdoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bij een goede opticien druppels halen voor droge (!) ogen,deze leggen een filmpje op je oog.
Je gaat nl zo tranen omdat t oog eigenlijk uitdroogt door de wind,door t filmpje blijven je ogen precies vochtig genoeg. Succes!
Jeannine