Kan huisarts zwaarlijvigheid Problem hulpen?

Ik ben te zwaar(BMI>33). Ik wil vragen voor de arts hulp, kan ik naar huisarts en vraag om gewicht te verliezen pil?
Kan ik Gewichtsverlies drugs te Koop in apotheek?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, de huisarts kan je helpen met afvallen. Er zal eerst gekeken worden of er een medische oorzaak is voor je gewicht, met behulp van o.a. bloedonderzoek. Schildklierproblemen bijvoorbeeld kunnen voor overgewicht zorgen.

Je kunt niet met alleen een pilletje afvallen, je moet je eten en bewegen aanpassen. Er zijn wel bepaalde pillen die ter ondersteuning kunnen werken, maar je moet het echt zelf doen.
Je huisarts kan je doorverwijzen naar een dietist, die samen met jou kan kijken naar je voedingspatroon.