Ken je een plek waar je bijna altijd kan zijn en COMPLETE rust vind (buiten je huis) en die ook nog eens gratis is ?

Als ik thuis aankom ben ik altijd doodop .En als ik in stilte op mijn kamer naar relaxerende muziek luister dan komt mijn kleine broer altijd in mijn kamer gesprongen of mijn moeder vraagt me nog eens om op mijn luidruchtige zus te passen .En beneden in de huiskamer staan kinderliedjes altijd 'vollenbak' op .Ik ben nu echt toe aan een oord van rust , peace, en ZEN .

help mij aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

je hebt al een aantal plekken buitenshuis genoemd gekregen maar behalve de open lucht zijn die allemaal wel eens dicht of op slot.
heb je echt geen mogelijkheid in huis iets voor jezelf te creeren. wij hadden vroeger een hond thuis en zelfs DAT beest had rechten. Wij mochten hem altijd achterna zitten, spelen etc MAAR als hij in zijn mand ging was hij "vrij" dan mochten wij hem niet storen!!

Ik vind dat elk mens (zucht behalve een moeder met kleine kinderen misschien maar die geeft het recht vaak vrijwillig op in de hoop dat het tijdelijk is) RECHT heeft zich af en toe af te zonderen.

Ik snap ook wel dat je moeder wel eens een beroep op je wil doen en dat je broertje af en toe je aandacht wil, maar kun je niet eens met je ouders bespreken dat als je bijv op je bed gaat zitten, DAT JE DAN GEWOON NIET GESTOORD MAG WORDEN gedurende....minuten (vul maar in)

succes ermee
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

in het park...wel je warm aankleden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het bos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga een rondje lopen. Wij hebben een bos vlak in de buurt maar een stadspark of een blokje om in eigen wijk werken ook prima. Als ik de neiging op voel komen om met mijn hoofd tegen de muur te bonken, trek ik m'n jas aan en ben ik 'n uurtje verdwenen, in weer en wind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens een kerk kunnen binnenspringen. Hoeft niet persee gelovig te zijn om daar rust te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thuis: oordoppen in en deur op slot.
buitenshuis: de bibliotheek. Ga naar de leeszaal en pak een tijdschrift en doe net of je leest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de bieb niks voor je? Je zou er iets interessants kunnen lezen, eventueel huiswerk maken en/of jouw relaxerende muziek kunnen luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woon je in de buurt van een ziekenhuis? Daar vind je bijna altijd een stiltecentrum of iets van die strekking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga op de WC zitten, neem wat te lezen mee en neem een MP3 speler mee :)...werkt aleen als je meer dan een WC hebt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij hebt recht op COMPLETE rust ... en dat wel degelijk in je eigen huis. ik zou met je ouders afspraken maken hierover. Bv. dat ze je het eerste half uur (of uur, of anderhalf uur... kies maar) niet mogen storen op je kamer zodat je kan bijtanken.
als je moeder dan vraagt om op je zus te passen : spreek bv. op voorhand af wanneer ze dat van je verwacht. zo kan je dat inplannen en met haar andere rustmomenten voor jezelf afspreken (waarop ze dat dus niet mag vragen...)
het is normaal dat je in het huishouden meehelpt, maar het is even normaal dat je je rust nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee. +
Ik vind altijd veel rust in de duinen of langs het strand. De wind door je haren en je hoofd leeg laten waaien. Bovenop een duintop alleen maar zitten en met jezelf zijn, meeuwen, wind en verder niks .... daar krijg ik ook rust van. Ik hoop wel dat het strand binnen je bereik ligt ...., maar misschien is er ook wel een meertje of een beekje waar je je gedachten kunt laten wegdragen op het kabbelen van het water.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ik ga altijd naar het strand toe, of de duinen