ik rookte ongeveer 1 sigaret per dag, en ik ben nu gestopt.Ik heb ongeveer 2 weken gerookt. Krijg ik dan zwarte longen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, maar het gevaar is aanwezig dat je weer gaat beginnen. Je weet nu hoe het is. Kijk naar onderstaande link en je doet het niet meer.

Bronnen:
http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1T4S...

Allereerst klasse dat je ermee gestopt bent, en je hebt na 2 weken nog geen zwarte longen hoor.

Je hebt dus 14 sigaretten gerookt. Er zijn mensen die per dag het dubbele roken. Hun longen zijn pikzwart, maar ik dat is bij jou gelukkig nog niet het geval. Echter, om een indruk te krijgen van hoeveel troep er in rook zit moet je eens iemand die nog wel rookt eens vragen om uit te blazen in een wit papieren zakdoekje: je schrikt van hoe vies die er na 1 keer uitziet! Gelukkig heb je wel ingezien dat het roken je niets oplevert. Roken is uiterst verslavend en als je daaraan toegeeft krijg je wel zwarte longen, hogere kans op kanker (niet alleen longkanker), hogere kans op impotentie, een lelijke huid. Bovendien kost het je klauwen met geld, stinken je kleren constant en ben je zeer onaantrekkelijk (dus NIET stoer) voor de andere sexe (of dezelfde sexe als daar je voorkeur naar uitgaat. Ik zou het roken vanaf nu dus indelen in de categorie "been there, done that", als ik jou was!

Fantastisch dat je gestopt bent, en probeer het je leven lang vol te houden, over je longen gesproken die zijn na 2 weken nog niet zwart, ook al heb je als een "ketter" gerookt, bij sommige mensen is dat na een paar jaar, ik heb zelf 40 jaar gerookt, en nu 4 jaar van het roken af doordat ik een flinke waarschuwing kreeg, daardoor veel onderzoeken gehad, waaronder long onderzoeken, en wat blijkt ik heb "schone longen" de longarts kon zien dat ik weleens gerookt had maar meer ook niet, dat komt doordat mijn longen de nicotine niet hebben opgenomen dus afgestoten cohesie, maar er zijn ook mensen bij wie de longen wel de nicotine opnemen adhesie en die na een paar jaar al zwart zijn, dus het is per individu verschillend.

Ne hoor. Met 14 peuken krijg je geen zwarte longen. Erg weinig. 1400 zou je wel een beetje krijgen maar 14 lijkt wel dat zelfs nooit hebt gerookt. Wees ma niet bang...

Je hoort mij niet zeggen dat roken goed voor je is maar je krijgt er geen zwarte longen van. De plaatjes van zwarte longen (bijgaand) die je veelvuldig op het internet aantreft zijn nep. Als je het voor de rest van je leven bij die twee weken roken laat dan zou ik me overigens maar nergens druk over maken.

Als je over jouw longen hebt gerookt, dan zit er nicotine in jouw longen. Als je nu stopt, dan is dat beetje er na een poosje wel uitgegroeid. Bij een zware roker duurt het ongeveer 7 tot 11 jaar om de longen weer schoner te krijgen dus als je nu stopt, doe je er goed aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100