Overal hoofdpijn door krijgen?

Wat zou dit kunnen zijn? Heb bijna elke dag wel hoofdpijn. En het komt door meerdere factoren:

- Lichamelijke inspanning
- Warmte (zon/sport/etc.)
- Te lang slapen
- Te kort slapen
- Meteen moeten opstaan als ik wakker wordt zonder eerst wakker te zijn geworden
- Stress
- Roken
- Bepaalde geuren
- Langdurig staan (wachten op trein e.d.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben zelf geen medicus dus ik kan alleen putten uit eigen ervaring.

Het kan en zal waarschijnlijk meerdere oorzaken hebben. Een deel van de klachten kan voortkomen uit de spanning op je spieren / lengte ervan. Ik heb zelf eens de zoveel tijd een situatie waarbij ik regelmatig hoofdpijn heb. Dat is doorgaans te herleiden tot de spieren (met name in de nek, die door verkeerde houding verkrampen en minder soepel worden)

Een paar keer fysio of goede sportmassage en dan helpt het mij weer een heel eind op weg. Maar nogmaals dat is voor mij.

Voor een goed beeld altijd een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, dat gaat niet. Je krijgt niet elke dag hoofdpijn door zulke dingen. Dat kan een keertje, maar niet dagelijks. Of je moet er een heel rare leefstijl op na houden.
- is het elke dag dezelfde hoofdpijn? Op dezelfde plek, op dezelfde manier pijn?
- slik je soms veel pijnstillers? Daar kun je hoofdpijn van krijgen, wist je dat?
- hoe is je bloeddruk?
Je moet er mee naar de dokter. Het is niet anders. Het kan onschuldig zijn, maar er kan ook een serieuze aandoening onder zitten. Ik zou snel een afspraak maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet? Blijkbaar wel dus... 0.o Ja, zelfde hoofdpijn
Slik geen pijnstillers
Bloeddruk is goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor dat kan, heb er zelf ook last van als ik te maken heb met een aantal van de bovenstaande dingen
Hup naar een arts en laat je binnenstebuiten keren. Ik had vroeger ook vaak hoofdpijn tot bij mij een bril werd aangemeten.... Het kan echt van alles zijn dus laat het uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van light producten krijg je vaak hoofdpijn door de zoetstoffen die erin zitten zoals aspartaam.
Van aspirientjes krijg je op den duur ook hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook een tijd bijna dagelijk hoofdpijn gehad, ben naar de huisarts geweest en uiteindelijk doorgestuurd naar de hoofdpijn poli.daar hoorde ik dat je inderdaad van veel dingen hoofdpijn kan krijgen. je moet dat een dagboek bijhouden van wanneer je hoofdpijn krijgt en wat je hebt gedaan,gegeten etc.uiteindelijk is het de moeite waard er heen te gaan, ik heb nu bijna nooit geen hoofdpijn meer, en dat veranderd je leven heel veel!

en er bestaat inderdaad paracetamol afhankelijke hoofdpijn. dat wil zeggen dat je hoofdpijn krijgt van het gebruik van paracetamol. mijn neuroloog raad ook aan geen pijnstillers te pakken met paracetamol erin. dus beter ibuprofen ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk ook eens of je misschien gevoelig bent aan stralingsbronnen zoals GSM, dect-telefoon, draadloos internet, Wii, microgolfoven, ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat dacht je van migraine.
als je hoofdpijn hebt zuig dan eens een keer op een klontje anijs.
klinkt misschien raar maar bij mij werkt die tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dokter, zeker weten, ik krijg al hoofdpijn als ik al jouw klachten alleen maar lees. Ik rook, ik drink, ik slaap te weinig, soms te lang (in het weekend), maar heb maar af en toe hoofdpijn en ben er met Ibuprofen met 20 minuten weer vanaf. Er zal een reden voor zijn dat je zo vaak hoofdpijn hebt, blijf er niet mee rondlopen, ga naar je huisarts!