Een baby met "bestuurbare armen", grappig of ernstig?

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Baby-heeft-bestuurbare-armen/m1fzrfhfrjj2

De ouders (?) die het filmen kunnen er wel om lachen..
Hebben meer baby's dit of is er iets echt niet goed met de baby en hebben de ouders nog geen idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is juist een heel gezonde baby. Hij laat de moro-reflex zien. Deze reflex hebben heel jonge baby's, als ze schrikken spreiden ze hun armpjes en handjes wijd uit.
Doordat de ouders een handje tegenhouden, kan de reflex alleen maar aan één kant plaatvinden, wat een grappig ffect heeft.
Als baby's net geboren zijn wordt ook getest of hun reflexen goed zijn, de moro-reflex maakt daar onderdeel van uit. De arts houdt de baby vast en maakt een valbeweging, waarop de reflex volgen.

Hierbij nog een uitleg over het vermeende nut van de moro-reflex:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moro-reflex

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, ik bedoelde: 'waarop de reflex VOLGT'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zal te maken hebben met de motoriek van de baby niet nog niet goed is ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er lijkt mij niks mis met dit kind.
gewoon een automatiche reactie op de moeder die het ene arm aantrekt.
er zijn wel meer mensen die automatich in hun slaap iets doen, bv als er een vlieg kriebelt slaan ze zichzelf.