Wanneer je aan het verdrinken bent,stik je dan of raak je bewusteloos doordat je vol komt met water?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als je verdrinkt dan raak je bewusteloos door zuurstofgebrek omdat je water inhaleert. Het verdrinken gebeurt in een paniek waardoor je bewustzijnsvernauwing krijgt. Een bescherming tegen de heftige emotie. Ik spreek uit ervaring van een bijna verdrinking in mijn jeugd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je stikt door zuurstofgebrek vanwege het water dat in je longen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je verdrinkt, dan adem je op een gegeven moment water in.
als je longen vol zitten met water, dan kunnen ze geen lucht meer opnemen.
in zekere zin stik je dus.
Rieneke1
13 jaar geleden
Je stikt, want er komt geen zuurstof meer in je longen aangezien die al vol zitten met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij verdrinking wordt er, bij een ultieme poging, om lucht te happen, water ingeademd. Het water geeft nogal wat druk op de longen, waardoor longblaasjes kunnen knappen. Vervolgens raak je door ademgebrek buiten bewustzijn en zul je richting bodem verdwijnen.

Bij drenkelingen zie je vaak, wanneer ze boven water worden gehaald bloed rond de mond. Dit bloed is afkomstig van de geknapte longblaasjes.
AlphaLimaSierra