Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Voedingsbronnen van tyrosine, het aminozuur voor de aanmaak van dopamine, zijn: vis, eieren, vlees, kaas, melk (-producten), avocado, noten en zaden, peulvruchten.
(Lees meer...)
fremar
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan ook drugs hiervoor gebruiken. bijvoorbeeld Meth zorgt voor een extreem hoge dopamine aanmaak.
ALLEEN, na enige tijd maak je helemaal geen dopamine meer aan.

Wil je echt effect hebben op langdurig termijn, zul je naar jezelf moeten kijken. wat maakt je ongelukkig?

Goed eten (zoals bekent; gebalanceerde voeding) en bewegen is dé start-basis om je goed te kunnen voelen. Daarnaast is geestelijk en sociaal welbevinden erg belangrijk.

MAAR...Misschien maakt jouw lichaam wel te weinig dopamine aan om wat voor reden dan ook.

Toegevoegd na 57 minuten:
kortom, ga eens langs de huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet echt een goeie tip die Meth, dat is zo'n beetje de smerigste drug die er is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, er wordt maar heel summier melding gemaakt van de schade die het aanricht!!-
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kumarie leest niet verder dan zijn neus lang is. Ik mag toch hopen dat begrijpend lezen een pre is op dit forum
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik begrijpend lees, zónder mijn bestaande kennis over meth daarin te betrekken, staat het er alsof je gerust meth zou kunnen nemen als kortetermijnoplossing. Begrijpend lezen is een pré, maar ervan uitgaan dat een ander niet per se dezelfde kennis heeft als jijzelf, en dus gewoon niet wéét waarom je meth helemaal nooit moet nemen, is weer een grote pré als je een antwoord formuleert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zo is het, suzyQ!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof trouwens dat nooit meer gelukkig zijn de rest van je leven DE MEEST erge schade IS!!!
EN Meth zorgt daar uiteindelijk voor. Dus reactie zoals summier melding maken van wat het aanricht of dat dit een slechte tip zou zijn is slechts een understatement tot en met!!! Nogmaals meth zorgt ervoor dat je de rest van je leven niet meer gelukkig kunt zijn,... want nooit meer dopamine aan kunnen maken, betekent nooit meer gelukkig zijn. Duidelijk genoeg zo?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
SuzyQ,..
ik geef gewoon antwoordt op de vraag, niet meer en niet minder dan dat.
Meth is een voorbeeld. en kan dus INDERDAAD gebruikt worden om je dopamine aanmaak omhoog te krijgen. Als iemand daar voor kiest,..tja jammer voor die persoon. (is er weer een minder voor de aow)
(ow ja voor de mensen die dit niet begrijpen,....je gaat er gewoon dood aan,..is het niet door zelfmoord, dan is het wel door ALLE andere gevolgen die leiden tot dood gaan) EN dan nog dit!
!Drugs is net zo belangrijk om te noemen dan elk ander voorbeeld dan ook!
Dopamine kun je onderandere maken door aan duursport te gaan doen. Hardlopen mits getrained, geeft op een bepaald moment de kick. Doe de sport in groepsverband zodat je je ook laat aflijden. Kijk echter ook naar de rede van het ongelukkig zijn omdat je anders alleen bijverschijnselen onderdrukt.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met binaural beat meditatie cd's kun je allerlei prettige stofjes aanmaken in je hoofd,zoals endorphine, serotonine, melatonine en dergelijke. (geen dopamine geloof ik).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing