Kan je doodgaan door blowen?

Soms krijg ik na een joint gerookt te hebben een raar gevoel.
Het lijkt net of ik dood ga, ik krijg hartkloppingen en begin heel erg te zweten, maar na een tijdje is het weer weg.
Is dat gevaarlijk?

Toegevoegd na 3 minuten:
En soms raak ik helemaal in paniek.
Is dat iets geestelijks of lichamelijks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets aan het handje... PROEST !
En nog gewoon doorgaan met roken ook.
Geweldig, waar haal jij je rommel?
Nee, een joint is juist goed voor je, blijkt uit alle test (NOT).
Dat je een beetje doodgaat zijn die stukken hersenen die afsterven.
Echt, is deze vraag serieus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare vraag misschien, maar als je je zo voelt als je blowt, waarom doe je het dan? Het is toch de bedoeling dat het leuk is?

Het beste antwoord

Nou je zal er niet aan dood gaan denk ik maar gezond is het natuurlijk niet.
De paniek is iets geestelijks.
Maar als je het gevoel hebt dat je dood gaat en je krijgt paniek aanvallen, kan je er misschien niet zo goed tegen.
waarom zou je het dan nog doen, met die nare ervaringen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee, dat is niet gevaarlijk. Na een tijdje is het weer weg.
Of zei je dat zelf al?
escape
13 jaar geleden
Dat is geen normale reactie op een blowtje en het zou kunnen duiden op gevaar.
Ik zou de betreffende klachten eens bespreken met de huisarts.

Toegevoegd na 5 minuten:
van een enkel verschijnsel als dat ga je niet dood, maar ik heb daar zelf nooit last van en als ik het zou krijgen zou ik toch wat minderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien blow je teveel achter elkaar, want dit vind ik geen normale reactie op een jointje.
Het paniekerige wat je soms krijgt doet mij denken aan iemand die een keer spacecake heeft gegeten en helemaal flipte ... hij werd afgevoerd met de ambulance. Hij vertelde later dat hij in totale paniek was.
Ik zou oppassen als ik jou was ... je zou er overgevoelig voor kunnen zijn als je niet teveel blowt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blowen is zeker niet zonder gevaar. Je kan er psychoses van krijgen. Bij die politieman die zijn buurmeisje vermoord heeft speelt overmatig blowen waarschijnlijk een rol. Naast dat er natuurlijk nog wel het een en ander mis is geweest in zijn bovenkamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de min. Lees de vraag nog eens door en zeg dan dat blowen geheel onschuldig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je afvragen: was die agent al in de war en ging ie daardoor (veel meer) blowen, of ging hij als perfect stabiel persoon zomaar ineens overmatig blowen en werd ie gek?
Ik neig zelf meer naar de eerste theorie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals in mijn antwoord al is gesteld, is er vast meer aan de hand met deze persoon. Recent onderzoek heeft echter vastgesteld, dat als je er gevoelig voor bent overmatig blowen tot allerlei problemen kan leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogmaals lees de klachten die de vraagsteller beschrijft en zeg dan nog eens dat blowen geen kwaad kan. LEES DE VRAAG DUS!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hidde, net zoals bij naar de huisarts gaan, is zijn advies afhankelijk over hoe hij over een joint denk, Dus niet wetenschappelijks, maar vanuit zijn achtergrond. Dat onderzoek lap ik ook aan mijn laars, zolang er nog onderzoeken zijn die het tegendeel beweren. Voor de goed orde, ik gebruik geen drugs, ik rook en drink niet. Ik vloek alleen als een Maleier.
Bad trip. Misschien kun je er dan maar beter een tijdje mee minderen. Je gaat er denk ik niet dood aan, maar inderdaag het is niet gezond. En als je er blijven problemen mee krijgt zou ik even naar te dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat je wiet goed is?
Bestrijdingsmiddelen of speed (een heel klein beetje als vloeistof erover gespoten) kunnen de oorzaak zijn.

Misschien een keer een andere shop proberen.
eigen teeltje of biowiet.

of natuurlijk helemaal niet, maar dat hoor je zeker liever niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is het niet gevaarlijk, maar met deze ervaringen zou je er over moeten gaan denken, om het maar niet meer te doen.
Mijn ervaring is: nooit geblowd, nooit hartkloppingen gehad, nooit opvliegers gehad, nooit extreem in paniek geraakt. Kortom zonder blowen leef je een stuk stabieler, en het scheelt in de portemonnee.
jc54
13 jaar geleden
Het is niet zo dat je kan overlijden aan een overdosis cannabis.
Wat wel zo is bij langdurig gebruik schadelijke stoffen in je longen gaan.
Het is wel bewezen dat je hierdoor een verhoogte kans maakt op longkanker.
Cannabis zelf richt geen psychische schade aan.
Een te hoge dosis THC kan heftige psychische (angst,paniek en neerslachtigheid) en lichamelijke klachten (duizeligheid,misselijkheid) veroorzaken (flippen).

Iemand die na roken deze klachten heeft,moet acuut veel suiker (chocolade en druivensuiker) en vitamine C innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je 't rustig aandoet: nee,dan is 't ontspannend

Waneer je overmatig veel gebruikt,kan je gaan hallucineren (getuige die agent die dat arme kind heeft vermoord) én kun je ook lichamelijke klachten (duizeligheid,hartkloppingen en zelfs benauwdheid) krijgen.

Wanneer je extreem veel gebruikt,tja...(dat is met álles zo: extreem eten,extreem drinken) dan kan je jezelf inderdaad "dood " blowen.

Je bloeddruk loopt levensgevaarlijk hoog op,je kan een hartinfarct of hersenbloeding oplopen,in coma raken....

dus inderdaad is 't aan te raden even,indien dit zo blijft ten eerste: rustig aan ermee en ten tweede:
even de huisarts raadplegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
in het laatste geval: dit betreft natuurlijk extreem zeldzame gevallen en een excessief gebruik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dit gevoel krijgt na een joint, heb je een aanval van hyperventilatie...
je maakt je bang, je gaat verkeerd ademhalen...

ook is het roken van een joint niet aan te raden als je medicijnen gebuikt bv voor je longen...want daardoor gaat nog sneller..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is iets geestelijks, en je zult niet op dat moment doodgaan.

Maar dat het geestelijk is, betekent niet dat het niet gevaarlijk is. Je krijgt blijkbaar paniekaanvallen door het blowen. Dat is géén goed teken.

Bij mensen die gevoelig zijn voor psychoses (en dat weet je niet van jezelf tot je er één hebt gehad) kan cannabisgebruik werken als een trigger. Als je merkt dat je paniekaanvallen krijgt van blowen, is dat een duidelijk signaal dat je beter kunt stoppen, voor je eigen psychische gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, ik snap de minnen niet, want dit klopt gewoon.
Marihuanabedwelming houdt onder andere in dat men de coördinatie van het lichaam enigszins verliest.
De pols gaat sneller kloppen. De lichaamstemperatuur kan abnormaal laag worden. De slijmvliezen en bronchi raken
ontstoken. Wanneer er grotere of sterkere doses worden gebruikt, kunnen er levendige hallucinaties optreden.

„Het lijdt geen twijfel dat als 100 mensen marihuana gebruiken, sommigen schadelijke gevolgen zullen ondervinden. Een bepaald aantal zal als gevolg van het gebruiken van deze drug in tamelijk ernstige moeilijkheden geraken. . . . Indien zij emotioneel van streek zijn, zal marihuana de neiging van de gebruiker tot neerslachtigheid accentueren en neerslachtigheid teweegbrengen. Als een persoon een neiging heeft om manisch [gek] te worden, kan marihuana deze neiging accentueren en een manische reactie teweegbrengen.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronvermelding vergeten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D. Archibald, bestuurslid van de Stichting voor Verslavingsresearch van Ontario,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://books.google.be/books?id=xSrtul7fXc4C&pg=PA299&lpg=PA299&dq=D.+Archibald,+director+of+the+Addiction+Research+Foundation+of+Ontario&source=bl&ots=-o1SnXMXd_&sig=5WuqIvdf-zzyF37H6wvxeXTK5x8&hl=nl&ei=lwrgTOSoOIjqOffF9NYO&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBYQ6AEwAA#v=onepage&q=D.%20Archibald%2C%20director%20of%20the%20Addiction%20Research%20Foundation%20of%20Ontario&f=false
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde meer een bronvermelding voor waar het specifieke citaat vandaan komt. De link die je geeft is naar een incomplete versie van een tekst die niet eens in dezelfde taal staat. Waar heb je dit vandaan? Een artikel? (Welk tijdschrift, welke editie?) Een boek? (ISBN is dan genoeg voor anderen om het terug te vinden.)
Een joint is volgens recentelijk onderzoek 60X zo kankerverwekkend als tabak.
Als dat zo is denk ik dat je er ook dood aan kan gaan.
Wat je beschrijft wijst op een hoge dosis in (te) korte tijd, mogelijk is het THC gehalte erg hoog en krijg je er per teug dan teveel van binnen.
Omdat dit direct in het bloed opgenomen wordt merk je krachtige psychische effecten.
Na korte tijd neemt het THC gehalte in het bloed af omdat THC in vetweefsel gaat zitten.
Mogelijk heb je veel gerookt en is er een hoog gehalte THC al in vetweefsel opgeslagen.
Eenzelfde dosis zal dan heftiger effecten veroorzaken.
Doe dus beter kalm aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blowen is niet voor iedereen weg gelegd!
Sommige kunnen nog een vergadering leiden,andere kunnen nog niet meer bewegen!
Sommige komen in een psychose,terwijl andere voor jaren blowen en weinig effecten zichtbaar zijn!
Het is voor iedereen anders.
Maar paniek aanvallen zijn zeker niet goed!
Das geen normaal effect van cannabis!