Geheugenverlies (amnesie)

Tijdelijk of blijvend verlies van een deel of van het totale geheugen.

Mogelijke oorzaken (o.a.)
- ouderdom
- hersenletsel, o.a. schudding, fractuur, verwonding, TIA, beroerte, hersentumor
- neurologische hersen-aandoening: o.a. dementie en epilepsie
- psychische aandoening: o.a. dissociatieve aandoeningen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geheugen verlies kan je herkennen aan dat iemand zijn korte termijn heugen kwijt is dus alles van bij voorbeeld vandaag morgen niet meer weet. Of zijn langertermijn geheugen kwijt is of some beiden. OOrzaak is vaak hersenletsel door klap op je hoofd of ongeluk of medicijn gebruik
ronron1212
13 jaar geleden
Tegenwoordig gaat men er van uit dat je geheugen voortdurend veel informatie verliest, van geheugenverlies spreekt men wanneer men (veel) dingen vergeet die cruciaal zijn om te functioneren.