hoe komt het dat men plots zo sterk kan beginnen te dromen?

Zoals iedere mens droom ik. Maar de laatste weken is het ongelofelijk wat ik droom. Ik word ook telkens wakker met één of ander sterk gevoel dat in de droom aanwezig was. bv. verdriet, boosheid...
Soms is het zo levensecht uit mijn dagelijkse leven dat ik enkele dagen nadien denk "is dat nu echt gebeurd of heb ik dat gedroomd".
Soms zijn het totaal onherkenbare situaties, al dan niet met bekende mensen. Maar hevig is het in ieder geval : mijn bed is vaak helemaal overhoop gewoeld en ik lig er soms zelfs half uit. Het gevoel na het wakker worden is soms zo intens dat ik uren niet kan slapen...
Ik vraag me af hoe dit nu zo plots kan komen en of dat een goed of slecht teken is...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

praat er met je ouders over die weten er vast meer over.

(misschien heb je een 6e zintuig haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als heftige dromen niet door iets lichamelijks als koorts worden veroorzaakt dan zijn ze toch meestal het gevolg van onaangename omstandigheden. Het is zelfs mogelijk dat het onderbewustzijn iets onaangenaams signaleert dat het bewustzijn niet wil zien.
Meestal probeert het onderbewuste 's nachts een oplossing te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je droomt om de gebeurtenissen overdag te verwerken.
Misschien heb je de laatste tijd wat meer stress, onbewust misschien.
Heb je binnenkort misschien een belangrijk examen of een belangrijke gebeurtenis of is er iets gebeurd wat je dwars zit?
Het kan ook zijn dat je niet zo fit ben. Uit ervaring weet ik dat ik meer dromen herinner en heftiger droom als ik ziek ben of ongesteld.
Er zal vast wel een reden/oorzaak zijn, probeer die op te zoeken. Misschien kun je de oorzaak bestrijden door wat meer te sporten (helpt tegen stress) of medicatie.