Hoe komt het dat vaak als ik in bed lig (langere tijd) dat één van m'n twee neusgaten 'dicht' zit?

Het is dan niet als ik verkouden ben, krijg het ook zelfs in de zomer wel..
En ik hoef niet te weten wat ik 'er tegen kan doen' of wat dan ook, wil gewoon ALLEEN weten hoe het kòmt...

Toegevoegd na 22 uur:
(Verwijderd door moderators, teruggezet na bezwaar.. thanks!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

dit is vanwege dat je op je zij of op je rug ligt. het vocht in je neus loopt naar een laag punt waar het zich ophoopt en een verstopping veroorzaakt. het is te preventeren door neusspray met zoutoplossing te gebruiken, of door achteraf, water in je neusgaten te druppellen en goed te snuiten. na een paar dagen gaat het over. voor meer advies is het verstandig een arts te raadplegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry ik lees nu pas dat je vooral wilt weten hoe het komt. het komt door het opdrogen of verstropen van een ophoping van neusslijm of te wel snot, wat of door een verkoudheid veroorzaakt word of door een allergische reactie.