Ik slik de pil en heb antibiotica gehad. Ben in de stopweek wel ongesteld geworden. Kan ik toch zwanger zijn?

Ik heb wel eens gehoord dat het niets zegt als je ongesteld wordt tijdens de stopweek, je zou dan toch zwanger kunnen zijn. Of zou ik dan tijdens de stopweek niet ongesteld moeten zijn geworden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (6)

Neem het zekere voor het onzekere en neem morgen contact op met je huisarts. Raad ik je echt aan. Je gebruikt de pil niet voor niets: je wilt niet zwanger worden. Gewoon doen, daar is hij/zij voor! Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de bijsluiter. Van zowel de pil als van de antibiotica. Volgens mij sluit het een het ander niet uit, maar zowel zou dat hierin moete staan. Ook bij de apotheek moeten ze hierop kunnen antwoorden, dus je hoeft zeker geen afpsraak bij de dokter te maken hiervoor. Twijfel je dan nog? Neem een zwangerschapstest mee en check het zelf thuis.

Ik ben er heel erg voor om in geval van twijfel naar de dokter te gaan, maar in dit geval heb je alles al in handen wat je nodig hebt om zelf het eerste onderzoek te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou, inderdaad wel gewoon kunnen zijn. Voor de zekerheid een test doen. Als je aan de pil bent, wordt je namelijk niet echt ongesteld, maar het is onttrekkingsbloeding. Die door de hormonen geregeld wordt. Het werkt dus anders, dan dat je niet aan de pil bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ook wanneer je zwanger zou zijn kan je best nog een keer ongesteld worden.
Het advies is dan ook om tijdens de antibioticakuur en tot en met 14 dagen erna condooms te gebruiken, wanneer je het pilschema gewoon aan wilt houden.
Heb je je menstruatie 3 weken uitgesteld i.v.m. d antibioticakuur, dus gewoon doorgeslikt, heb je ook altijd kans op doorbraakbloedingen. Daarbij zijn ook
condooms nodig tijdens de kuur en 7 dagen na het stoppen van de kuur.
Het is zo dat de pil mogelijk minder betrouwbaar is tijdens de kuur en nog enige tijd daarna, totdat weer minimaal 7 pillen zijn geslikt. De kans is niet zo groot dat je uitgerekend nu zwanger zou zijn, maar hij is er wel.
amc
13 jaar geleden
Anibiotica stoot de werking van de pil bijna 3 weken af. Volgende stopweek afwachten. Indien je niet ongesteld word testje doen.
Succes en wijsheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan alleen als je recent ook nog geslachtsgemeenschap hebt gehad zonder condoom met een niet-gesteriliseerde man. Als dat niet zo is, zou ik me geen zorgen maken.