tevreden ben je als je in staat ben om te accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Financieel geen gebrek kan een van de vele factoren zijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geld maakt niet tevreden. Sterker nog, als je 5000 euro hebt, wil je meer.....enzv
Als alles redelijk gaat zoals hij wenst of wil.

Verder heeft relativeren en een positieve persoonlijkheid een belangrijke rol in het tevredenheidsgevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iets gelukt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per persoon verschilt het wat iemand tevreden maakt.
Over het algemeen denk ik dat je tevreden bent als je je huidige doelen behaald hebt.
Als je bijvoorbeeld je opleiding af hebt gemaakt, je nieuwe baan met succes bent begonnen.
Al met al ligt het gewoon aan je persoonlijke eisen.
Is een van jouw eisen een tv van 2 meter breed dan ben je niet tevreden met een klein ding van 25cm.
Heb je altijd dokter willen worden maar je hebt het vwo niet afgemaakt dan ben je daar weer niet tevreden over.

Het is dus afhankelijk van de eisen en wensen die elk persoon voor zichzelf stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezondheid zou ik voorop willen zetten, ook onder evt. andere gezinsleden. Verder geen geldgebrek, een huis die je aanstaat, gezelligheid thuis, hobby's als daar behoefte aan is, echte vrienden, een leuke baan, een sport waarvan genoten wordt .... en verder geen wensen meer hebben, ..... dát maakt volgens mij een mens tevreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
endorfine, een stofje in de hersenen dat zorgt voor een gevoel van geluk en voldaanheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet te beantwoorden. Dat is afhankelijk van de persoon in kwestie. Zo als je hier ziet, zit er nogal wat variatie in de antwoorden.

Toegevoegd na 58 seconden:
(Een paars bolletje er bij is altijd wel aangenaam...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iets lukt en als je je gelukkig voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tevreden voel je je als je
iets voor elkaar hebt gekregen
dat niet makkelijk was
en toch lukte. jippie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik voel me altijd heel tevreden als ik een middag in de tuin gewerkt heb en als je kunt zien dat het er beter uit ziet.
(dat is niet altijd zo) ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent tevreden, als je dingen bereikt hebt, waar je gelukkig mee bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring heeft me geleerd dat als we een harde tijd meemaken of men was ziek en dan begint men al tevreden te zijn met een leuke dag ,een beetje zon ,een leuk gesprek /Ook als we veel bereikt hebben na een harde werkweek dan kijkt men de vrijdagavond tevreden terug en geniet men nog meer van het weekende .Als je je eigen weg kan volgen en je bereikt ook nog iets dan heb je alle redenen om tevreden te zijn met wat we al hebben.Helaas zijn er vele mensen nooit tevreden vooral als alles vanzelfsprekend is en ze gewoon zijn altijd dat te krijgen wat ze willen dan is men nooit echt tevreden want het is nooit genoeg .Conclusie ;mensen die zelf ervaren hoe zwaar het leven is ,die mensen zijn al tevreden als ze geen of weinig zorgen hebben ...Men kan ook op verschillende manieren tevreden zijn ,het ligt vooral aan het waarderen van de kleine dingetjes in het leven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou van mensen.
Vergelijk u niet met anderen.
Wees dankbaar.
Kies de juiste vrienden.
Vind het antwoord op uw vragen over het leven.

Zie: tijdschrift Wachttoren uitgave 1 november 2010
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is voor iedereen verschillend en meestal gebonden aan leuke dingen die geen vervelende energie vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alles naar wens verloopt!