Welke verslaving is schadelijker drugs of alcohol (ps ze zijn alle 2 slecht ) ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is een beetje onduidelijk. Drugs is een breed begrip. Alcohol valt daar ook onder. Het is net zo iets als vragen: Moet ik naar Europa gaan of Duitsland?

Antwoorden (4)

Alcohol is ook een drug.
Daar komt bij: De ene drug is de andere niet.
Harddrugs zijn slechter dan softdrugs, maar ook harddrugs zijn te onderscheiden.

Heroine en Meth zijn het meest verwoestend.
Maar zware alcoholverslaving is evengoed desastreus.

Over het algemeen zijn softdrugs minder verwoestend dan harddrugs. Maar ook hierbij is het enigszins afhankelijk van de hoeveelheid en de duur van inname.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een harddrug als Meth zal je lijf en je hoofd sneller verwoesten dan alcohol.
Een alcoholverslaving duurt langer, maar op het 'eind' ben je evengoed je gezondheid en je gezonde verstand kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
En naar mijn mening kan je beter af en toe een wietje roken dan een paar biertjes drinken.. maar volgens mij is dit ook weer afhankelijk van hoe je erop reageert, of hoe verslavings-gevoelig je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten! De een kan prima tegen een borrel maar draait volledig door bij een joint. De ander heeft het juist omgekeerd.
Het hangt er maar vanaf.
Alcohol is slecht voor je lijf, ook als je alleen rode wijn zou drinken (waar ook nog wat goede stoffen inzitten).
Heroïne is absoluut slecht voor je lijf, maar de grootste schade wordt aangericht door de rotzooi die bijgemengd wordt als de heroïne versneden wordt.
In diverse landen zijn of worden tests gedaan met verstrekking van heroïne en blijkt dat voor een beperkte groep junks heel goed te werken (het werkt nooit voor iedereen, zoals bij alle verslavingen).
Bij sommige andere drugs zie je al snel verwoestende effecten, zoals bij cocaïne (neustussenschot).
Crystal meth is een verslaving waar maar 10% van de gebruikers echt vanaf komt (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/62201-crystal-meth-een-gevaarlijke-drug.html ) en is ook erg schadelijk.

Enzovoorts enzovoorts.

Ik vermoed dat alles dat je zodanig gebruikt dat er sprake is van een verslaving, schadelijk is - denk ook maar aan tabak :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal waar te voor staat is slecht is mij vroeger geleerd ;) ik kan je zeggen dat beide even schadelijk zijn, de een voor de longen de ander voor de nieren, als ze het begeven is het reultaat hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Drugs' is een verzamelnaam voor wel heel veel stofjes die invloed op de menselijke geest hebben. In feite hoort alcohol daar ook onder, ware het niet dat alcohol legaal is. Dat aspect, illegaliteit, is de voornaamste oorzaak van de schadelijkheid van een aantal drugs.

Heroïne richt nauwelijks lichamelijke schade aan, in tegenstelling tot alcohol. Maar het bijmengen van allerhande troep, het gebruik van besmette spuiten, de hoge prijs, waardoor er geen geld meer is voor eten etc. zorgen voor de ongezonde leefstijl van veel heroïneverslaafden. Roken van wiet, voor zover dat verslavend is, vervuilt de longen dramatisch, zeker in combinatie met tabak. Andere manieren van gebruik, zoals spacecake of verdampen, zijn zo goed als onschadelijk. Overmatig gebruik van wiet is overigens af te raden en helemaal als je psychisch labiel bent, evenals paddo's.

Bij alle soorten drugs moet je je afvragen wat precies de schadelijkheid veroorzaakt. Je kunt bij wijze van spreken honderd worden met het gebruik van heroïne, terwijl die kans bij een alcoholverslaving nihil is.

Een 'grappig' detail is dat heroïne een eeuw geleden een doodnormaal ingrediënt was van allerlei bij de drogist verkrijgbare zelfzorgmiddeltjes was, zoals hoestdrank, zelfs voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter aanvulling, in het VK word het nog verkocht als krachtige pijnstiller.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hero%C3%AFne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je nagaan...