Wat is de naam van de medicatie die soms aan kinderen wordt gegeven vlak voor ze onder narcose gaan.

Het middel zorgt ervoor dat kinderen zich minder of niks herinneren van de narcose.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dormicum
Dat is een roesje, dat inderdaad maakt dat je je niets herinnert van dat moment (van onderzoek of zo).

Toegevoegd na 29 minuten:
Midazolam (Dormicum) wordt veelvuldig gebruikt voor intraveneuze sedatie. De inwerktijd is snel (binnen 1 minuut) en de werkingsduur is in de praktijk ongeveer 30 minuten. Daarnaast wordt midazolam regelmatig gebruikt als pre-anestheticum, voor het inleiden van algehele narcose, waarna de anesthesie wordt verdiept met een ander intraveneus anestheticum, dat eventueel ook voor onderhoud van algemene anesthesie kan worden toegepast of een gasvormig anestheticum.
13 jaar geleden
Van Wiki:
Momenteel gebruikt men hier nog lachgas (N2O) voor, meestal gemengd met een van een aantal andere mogelijke dampen zoals sevofluraan, halothaan, enfluraan,desfluraan of isofluraan.

Is om de narcose in te leiden. Kan via een kapje, en hoeft niet met een spuit. Heeft niets te maken met het herinneren van een narcose.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zie ook 2e bron. Engelstalige wiki over pre medicatie bij narcose.