Zijn de mensen in de verpleegtehuizen in Nederland ondervoed?

Mijn vader heeft er een jaar gelegen, de mensen die
binnenkwamen, waren in no time 5 kg of meer afgevallen....
Soms kreeg men het ontbijt pas om 11 uur, het warme eten rond 12 uur, maar dan hadden ze geen trek meer, en rond vijven een boterham, zo moet je wel afvallen.......
toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

In het verpleeghuis waar ik gewerkt heb was het eten altijd op tijd en kwalitatief oké. Toch herken ik het probleem van gewichtsafname, echter zie je dat dit vaak een emotionele oorzaak heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was 4 maanden in zo'n huis en kwam 10 kilo aan, gewoon omdat ik niet bewoog . Ik heb mijn best gedaan om mager te kunnen eten. Wat ik lees is zeker niet mijn ervaring, integendeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De schok om op genomen te worden is soms heel groot er gaat een dik jaar overheen voordat er stabilisatie is. Op geriatrische afdelingen zie je dit heel vaak. Dementie heeft vaak een onderliggende depressie. Dit gaat vaak hand in hand. Dit alles is genoeg om ernstig af te vallen, De bezuinigingen veroorzaakt wel relatieve gezonde voeding, maar er zijn weinig of geen extra`s meer en dat is anders dan je thuis gewend bent. Twee jaar opname kan 10kg schelen. Het is ernstig gesteld voor deze mensen. Een delier heb je zo opgelopen. Delier is te kort aandacht in persoonlijke sfeer,in combinatie van te weinig drinken (uitdroging) te kort aan goede voeding. Wegen gebeurd mondjes maat. Verzorging op open wonden (decubetes) Dit alles kan een delier veroorzaken. Mensen krijgen koorts eten slecht en worden apathisch. In de basiszorg is wegen bloeddruk meten en wondverzorging een eerste prioriteit. Goed dat je waakzaam bent. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zou jij het vinden :verplichte opname...???
Soms is het strikt noodzakelijk ouder wordende cq dementerende cq en oa op te nemen ...!
Het is vaak ook veel te druk om op een afdeling te werken Vaak moet je in je entje 10 tot 15 man alleen naar bed brengen met en zonder tillift Maar de ondervoeding ligt vakr aan het feit dat je die mensen niet kunt dwingen te eten !!
De zorg word vreselijk onderbetaald en onderschat ...!

Toegevoegd op 25-05-2009 22:39:02
Ja stakenmischien: daar heb je je zelf mee en nog minder personeel in de dag avond nachtdienst...!!!En je collegaas
Gewoon minister NIET IN EEN VERZORGINGS HUIS ALLEEN LATEN KOMEN Waar de mensen nog mondig zijn en gezellie Maar ook in verpleegafdelingen waar de mensen 24 uur zorg nodig hebben ....?????