hoe noem je mensen die van internet ( of iets in hun omgeveing) ziekten opzoeken en die zelf simuleren??

heb iemand in mijn omgeving die alles al heeft "gehad", is er iets 'nieuws", dan kun je er op wachten dat zij het heeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een syndroom wat hiermee overeenkomt, alleen komt de naam nu niet in me op...
Ik ga even Googlen!

Het beste antwoord

Jouw beschrijving doet me denken aan het syndroom van Münchhausen.
Gaat de persoon in jouw omgeving ook daadwerkelijk met haar "ziekten" naar de dokter of andere hulpverlening, dan zou dit nog wel eens kunnen kloppen.
Iemand met dit syndroom leest zich in over ziekten en aandoeningen om dit vervolgens zelf te faken met de, al dan niet bewuste, bedoeling om aandacht te krijgen van de omgeving en artsen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit is de Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausensyndroom

Volgens mij heb ik dit ook... Misschien toch maar eens naar de specialist...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

hypochondrische internetsurfer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hypochonder is niet iemand die kenmerken simuleert naar aanleiding van wat hij of zij gelezen heeft, maar iemand die gaat lezen na aanleiding van (al dan niet ingebeelde) gezondheidsklachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hypochonder is ook iemand die alles wat hij hoort aan ernstige ziekten op zichzelf betrekt en dan ook echt 'voelt'. Ik heb zo'n collega, doet vandaag mijn nek pijn dan heeft hij morgen een stijve nek.
Aandachtvragers. Wil niet zeggen dat je ze dat kwalijk moet nemen. Vaak zijn het mensen die eigenlijk graag aandacht willen voor het feit dat ze bijvoorbeeld eenzaam zijn of zich op een andere manier verdrietig voelen. Emoties zijn meestal moeilijk te benoemen en uit te leggen. Een ziekte daarentegen is voor iedereen begrijpelijk en dus een "makkelijke" manier om aandacht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hypochonder wilde ik antwoorden. Het begrip hypochondrische internetsurfer heb ik nog niet eerder gehoord ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ziekelijk persoon
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig voor zichzelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hypogonder.
Deze leest ook zorgvuldig alle bijsluiters van medicijnen en gegarandeerd dat er een nieuwe kwaal ontstaat of een van de aandoeningen wordt ingebeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ziekt heet het Münchausensyndroom, als mensen die "ziekte" hebben zeggen ze dat ze ziek zijn, meestal met de reden om aandacht te vragen.
je kunt het ook op Wikipedia opzoeken.