wat zijn verschijnselen die je krijgt door roken?

een weet ik er al: gele tanden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

vieze vingers..
zwarte longen ...
een ochtend hoest... en een lege portemonnee... want roken kost veel geld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Rimpels, uitgedroogde huid.. vieze lucht om je heen, minder smaak van je eten/drinken. minder goede reukzin..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij verstokte rokers met een behaard gezicht, kleurt de snor en baard ook gelig.

Conditie wordt minder.

Smaakvermogen wordt minder.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je worden worden zwart. Als je al een tijdje rookt moet je eens in een wit zakdoekje hoesten, die wordt je gewoon vies. Benauwdheid kan je krijgen.
kraakstem.... als je al langer rookt
gele tanden....
je krijgt een vieze rooklucht om je heen
kost ontzettend veel geld
je raakt verslaafd en komt er niet meer vanaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat het verslavend is oke.....maar je kunt er wel mee stoppen
hoor!
dus dat is voor mij een -
de rest ben ik het mee eens.
Je kleren en haren stinken
Je gaat piepen als je de trap oploopt
Je gaat s'morgens hoesten
Je hoest vervolgens heel de dag
Je krijgt last van copd (Longemphyseem of bronchitis)
Je moet aan de zuurstof
Als je dan nog doorrookt ga je dood.

En je kan ook longkanker krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de waarheid kost je een min...+ van mij
Je gaat dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gele vingers, stinkende adem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle genoemde antwoorden zijn een stuk van de waarheid. Je merkt het echt als je stopt.
De reuk kan weer meer terugkomen, je merkt hoe vies het roken ruikt en hoe het in de kleren en in huis blijft plakken, het (ochtend-)hoesten wordt minder, de smaak wordt meer, de lichamelijke conditie neemt toe, je ruikt minder uit je mond, je hoeft je niet te verantwoorden bij niet-rokers, je kunt gewoon het café in en hoeft niet meer naar buiten. Je hoeft niet meer naar de winkel om sigaretten te scoren en kunt van het geld dat je fictief en echt over houdt, kun je echt goed op vakantie. Je bent jezelf en het ego hangt niet meer af van een peuk. Dat laatste is wel een gevaarlijke uitlating en dat risico neem ik.
Shockeren wil wel eens helpen.b ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In paar waarden samen te vatten:
Een slechte gezondheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gele tanden,hart en vaatziektes,gele vingers,je kan zelfs een zwarte tong krijgen en natuurlijk stinkende adem, longkanker,baarmoederhalskanker,slokdarmkanker je bent minder vruchtbaar en het kost natuurlijk veel geld
hier een paar giftige stoffen die in een sigaret zitten:fosfor,zit ook in rattengif cadmium,word ook in accu's gebruikt methopreen,zit ook in vlooienspray

kortom genoeg redenen om niet te gaan roken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15 sigaretten per dag beschadigen DNA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel goede antwoorden gegeven, en ik wil er nog aan toevoegen: longemphyseem. Ik weet het uit ondervinding. Ik heb heel lang gerookt, totdat ik het van de benauwdheid niet meer had. Stop er alsjeblieft mee en als je nu nog rookt, het is het allemaal niet waard.