Heb je als je een spierziekte hebt, gelijk ook een hartziekte, want dat is ook een spier ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet in alle gevallen zo.
Het hart is een onwillekeurige spier. Je kunt dus niet zelf je hart aansturen zoals je de spieren in je armen of benen kunt aansturen. Veel spierziektes tasten juist dat willekeurige aspect van de spieren aan. Voor je hart maakt dat dan niks uit.
Natuurlijk zijn er ook spierziektes die het spierweefsel aantasten, waardoor ook het hart wordt aangetast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn inderdaad spierziektes die de hart helaas ook aantasten. Het hart is ook een spier. Maar niet alle spierziektes tasten het hart aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt soorten spieren: willekeurige en onwillekeurige... En gladde en dwarsgestreepte... Het kan zijn dat je gelijk hebt en dat alle spieren aangetast worden, maar kan ook zijn van niet, hangt er ook maar vanaf wat voor spierziekte je bedoelt...

Dus er is geen eenduidig antwoord op te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezegd. +1
Ongeacht de spierziekte zal uiteindelijk ook het hart hieraan onderdoor gaan. Met dit verschil dat er spierziektes zijn, waarmee je gewoon oud kunt worden...

Zolang er nog spieren actief zijn in het lichaam zal het hart blijven kloppen. Het hart is de laatste spier die het opgeeft, omdat dit een ongecontroleerde spier is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, niet altijd, maar bij sommige spierziekten is dat wel het geval. Al is het hart een spier de complexiteit van het hart behoud het seperate om alleen door een cardioloog te kunnen diagnostiseren. Spierweefsel aandoeningen zijn er vele, zoals ms reuma, polyneuropathie. In de meeste gevallen als het ernstig is geeft het hart problemen bij een slechte conditie. Hart problemen staan dus op zich zelf. Maar alle neurologen die zich bezig houden met de spier en zenuwfunktie, houden de kwaliteit van het hart dus erg goed in de gaten. Bij zeer ernstige ms of zeer ernstige polyneuropathie,parkinson en spierdystrofie is er funktie verlies waarbij door de slechte conditie het hart het kan begeven. Kortom spierziekten kunnen in mindere mate het hart aantasten maar de slechte conditie van zieke mensen in combinatie van dergelijke ziekten kan wel degelijk problemen geven. Sterkte