Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik rode vlekken op mijn huid als ik huil en wat kan ik er tegen doen?

Dit heb ik mijn hele leven al afgevraagd. Mijn zusje heeft het ook. Ik denk dat het een soort allergie is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tranen bestaan voor een groot deel uit een soort zout (je hebt je eigen tranen vast wel eens geproefd).
Zout is van nature een bijtende stof, sommige mensen hebben een huid die daar minder goed tegen bestand is dan andere mensen.
Een simpele oplossing is uiteraard minder huilen, mocht je toch om de een of andere reden echt moeten huilen kan het helpen om gelijk je gezicht te wassen, hiermee verdun je het zou en spoel je het ook voor een groot deel weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat dat helemaal geen allergie hoeft te zijn.
Het zit meer in de genen. Huilen is emotie, net zoals kwaad worden, verlegenheid, schaamte, lachen of je zenuwachtig voelen. Bij al dit soort emoties zijn er heel veel mensen, die dan rode vlekken in hun gezicht of hals krijgen. Er is m.i niets tegen te doen, behalve niet teveel huilen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle mensen zijn verschillend. Er zijn mensen die snel bruin worden, of snel verbranden in de zon. En zo zijn er ook mensen die snel verkouden zijn, en anderen weer niet. Ik denk dat het met de genen te maken heeft.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding