Waar kun je terecht als je de vrouw van een pedofiel bent

vraag ik me gewoon af. Stel dat je man pedofiel blijkt te zijn. (niet te verwarren met pedoseksueel). Zijn er internetsites of organisaties die je kunnen steunen en begeleiden hierin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een ontzettend goede vraag!

Antwoorden (9)

Zoek maar even op Schorer Stichting
Contactgegevens op
http://www.schorer.nl/28/schorer/contact/

zij weten wellicht meer. Bel ze eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste een goeie vraag; +
Ik schat in dat de NVSH je daar verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Waag of Kairos zijn 2 instanties die 'dader'hulpverlening bieden. Daar kan je ook als partner terecht of in ieder geval advies vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar iemand anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op bureau halt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: wend je tot een goede echtscheidingsadvocaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw die bij een man blijft in de wetenschap dat hij pedofiel is, is zelf ook niet 100%. Dat zou je niet moeten willen toestaan, ook al hou je nog zoveel van hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap ik niet. als pedofiel houd je toch van kinderen. Je wilt kinderen geen pijn doen (niet te verwarren met pedoseksualiteit). Maar helemaal normaal is het niet. Maar het kan toch geen kwaad?
Ik denk dat je bij je partner moet zij voor een uitleg.. en trek dan je eigen conclusies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u de partner zou willen blijven van iemand die
criminele activiteiten ontplooit bent u medeplichtig,
en kunt u overwegen als u daarmee niet kunt leven
aangifte doen en echtscheiding aanvragen of uw partner
(indien niet gehuwd) verlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die pedofiel is pleegt helemaal geen misdrijf. Ik weet niet waar jij je informatie of rare gedachtegangen vandaan haalt, verwar pedofiel niet met pedoseksueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel vrouwen pedofielen,..die houden gewoon ontzettend veel van kinderen. Begrijpen ze als geen ander. Zij waren vroeger bijvoorbeeld je lerares/gymlerares/vriendin van je moeder/etc. Daar heeft nog nooit iemand raar tegenaan gekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je zo gaat kletsen kun je de hele wereld wel pedofiel noemen. Het slaat nergens op, mensen die van kinderen houden, houden op een andere manier van ze dan van een partner. Op je kinderen ben je niet verliefd, maar pedofielen zijn wel verliefd op kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weet je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als advocaat van de duivel; wat maakt het uit dat je verliefd bent op een kind,..je doet daar toch niemand kwaad mee. Pedofielen hebben toch helemaal niet de intentie om seks met het kind te hebben. Dat zijn pedoseksuelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel het verschil tussen een pedofiel en een pedosexueel. Maar het één volgt makkelijk uit het ander als ze de kans krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me bijna een angst-gerelateerde reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een STEL vraag van u.
Maar met de wetenschap van nu en wat er allemaal door de media boven water wordt gehaald is men alert .
Iemand die mijn kinderen of kleinkinderen te na komt
leeft via sonde voeding verder, of leeft niet meer.
Een héél serieus gesprek met uw man voeren en hem de keuze voorleggen:

1) of je laat je psychiatrisch behandelen en/of begeleiden voor je afwijkende sexuele gedrag/gevoelens en als je daar serieus aan (blijft) werken,dán ben ik bereid je te steunen en verder met je te gaan

2) of je laat je leiden door je abjecte sexuele voorkeur en dat betekent dan het onvermijdelijke einde van onze relatie

Zo duidelijk zou u 't kunnen stellen denk ik.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier zou ik voor ú ---zélf een relationeel slachtoffer in deze--- ook uzelf zou 't beste,of uw man nou zich laat behandelen of niet, naar een deskundige kunnen gaan (b.v. iemand van de GGZ= Geestelijke Gezondheids Zorg).

Daar kunnen ze u begeleiden om met uw situatie om te leren gaan en kunnen ze u nuttige "ankers" ter hand doen (= sleutelbegrippen welke als leidraad dienen voor positief te handelen en/of te reageren op bep. moeilijke situaties).

Héél veel succes en sterkte gewenst.