Is de clitoris een botje?

Het klinkt echt heel stom.. Maar hij is harder dan de rest van de vagina dus ....

+
Als het een botje is, en hij doet pijn. Kan het dan zijn dat hij gebroken is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (6)

nee dit is een plek waar veel zeeunuwen opeen zitten, waneer je opgewonden raakt wordt het harder doordat er meer bloed naartoe stroomt.

het is geen botje:) het kan ook niet breken. maar wel zeer gevoelig zijn waneer je het direckt aanraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de clitoris is geen botje, en je kunt hem niet breken.

Hij zit trouwens ook niet in je vagina. Ben je niet in de war met je schaambeen, dat onderdeel is van je bekken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een genot spiertje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de clitoris is géén botje.
Het is een klein knopje aan de binnenkant van de binnenste schaamlippen,waar ze bij elkaar komen.
De clitoris kan een paar millimeter groot zijn maar ook een centimeter groot.
Gemiddeld is ze de grootte van een potloodgummetje.
De grootte zegt overigens niets over de gevoeligheid van de clitoris hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De clitoris,( in het Nederlands kittelaar ) bevat geen botten,hij wordt net als de penis,maar dan in mindeer mate stijver bij stimulatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen botje, maar je kunt eronder wel de rand van het schaambeen voelen. De clitoris zelf is zacht (vergelijk het maar met je oorlelletje), en kan wat steviger worden bij opwinding.
Als je 'm teveel prikkelt (te hard of te lang of te vaak aan zitten), kan ie overgevoelig worden, en voelen of ie in brand staat en gekneusd is. Dan moet je er gewoon een tijdje afblijven en komt het vanzelf goed.

Je schaambeen kun je overigens wel breken, als je bijvoorbeeld wijdbeens op iets hards valt (ik kan me zoiets voorstellen bij turnen of zo). Maar dan voel je op een veel grotere plek pijn dan alleen in dat bovenste midden van je schaamlippen.

Blijf je ongerust of maak je je zorgen over de pijn en gaat die niet weg: ga naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zocht even naar vergelijkingsmateriaal om aan te geven dat het zachter weefsel is dan bot.