Zodra er beeldmateriaal in voorkomt waar die sex te zien is (of iets wat er verdacht dichtbij komt) is het wel kinderporno. Een geschreven verhaal niet. Ook lijkt het mij van belang in welk kader het geschreven is.
Verder gaat het in een geschreven verhaal wellicht over iemand die helemaal niet bestaat en dan kan er al helemaal geen sprake zijn van kinderporno.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Smakelijk is het niet, maar het is niet illegaal.
Alleen beelden (foto's film)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dit niet smakelijk kunnen zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks met kinderporno maar de vraag verteld niet hoe minderjarig de mindejarige is en verteld ook niet of het seks is tussen een volwassene en en een héél erg minderjarige. En zeg nou zelf, het merendeel van de bevolking heeft toch seks voordat zij meerderjarig zijn? Ik wel tenminste, en dat was erg smakelijk en zeker geen kinderporno.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar heb je gelijk ik, maar de vraagsteller heeft het over kinderporno. Dat is natuurlijk wel iets anders dan 'consenting sex'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zit dat dan met animatie filmpjes? ( beelden gemaakt op de computer) als er in het verhaal wordt aangegeven dat het meisje (of jongen) 15 is ofzo en deze heeft seks?
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Iemand van 17 jr is ook minderjarig en tegenwoordig heeft bijna iedereen van 17 wel eens seks gehad.
Het wordt anders als er een (klein) kind in meedoet. Dan is het kinderporno.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet.

In Nederland (en in België) is men minderjarig tot de leeftijd van 18 jaar, tenzij men is gehuwd.

Een verhaal waarin een 17 jarige seks heeft,
lijkt mij geen kinderporno te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat niet om het verhaal maar om beelden. Porno mag pas vanaf 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag was naar een verhaal.
Ik denk dat daar nog wel ruimte voor is. Kijk maar naar het verhaal van Lolita. In het boek heeft de hoofdrolspeelster de leeftijd van 12. In de film is dat opgerekt naar 14.

De film is in de jaren '60 uitgebracht door Stanley Kubrick.

Zie voor meer info de bronnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat op papier staat kan volledig ontsproten zijn uit de persoonlijke fantasie en dus een volslagen virtueel karakter hebben, net als strips ed.
Dat is dan dus niet over de rug van een minderjarige gemaakt.
De vraag is wel of dergelijk materiaal niet aan zou kunnen zetten tot bv, pedofilie.
Zo zijn er hordes mensen gek op sterk erotische tekenfilms (heb ik zelf niets mee) maar er zijn mensen die waan en werkelijkheid niet goed uit elkaar kunnen houden.
Zo kun je ook het fantaseren van een pedo niet aan banden leggen, alhoewel daar vaar de bakermat ligt voor de dadendrang.
Zo zou ik er niet blij mee zijn als kinderen hun erotische beleving op papier zetten en (doen) uitgeven.
Daar zal helaas belangstelling genoeg voor zijn maar ik vind dat een uitgever dat niet moet publiceren.
In de grondwet staat echter het recht op vrije meningsuiting. Die wet maakt helaas op dit vlak ook veel mogelijk.
Wel moeten we uitkijken dat deze wet niet enkelen spreekrecht gunt waarmee ze reacties veroorzaken die door de rest van de Nederlanders gedragen moet worden.
Ik vind dat als er ernstige schade ontstaat uit het uiten van je mening, dat er dan ook schadeplichtigheid voor bestaat.
Mensen zouden dan al snel beter nadenken voordat ze met hun gedachtenkronkels andere mensen beschadigen of zelfs krijgsgevangen houden.
Pedosexuelen hebben al een niet goed werkende begrenzing, ontremming is dan gemakkelijk op te wekken.
Dergelijk lectuur is zeker voor deze groep mensen gevaarlijk, vind ik.