hoe kan ik ook dat lekkere gevoel bij seks krijgen en hoe kan ik opgewonden raken zonder steeds een fantasie in m'n hoofd te hebben?

Ik ben 16 en heb al een paar maanden seks met mijn vriendje die ook 16 is. Ik voel alleen niet het lekkere gevoel. Ik voel eigenlijk niks, of het doet pijn. Waarschijnlijk omdat het te droog is. Soms gaat die pijn wel uren na 'het' nog door. We doen wel aan voorspel, dus dat kan het probleem niet zijn. Wel heb ik als ik mezelf vinger vaak een fantasie in m'n hoofd, waar ik liever niet aan wil denken als ik bij hem ben. Ik vind het eigenlijk niet eens zo'n fijne fantasie, iets wat ik zelf niet zou willen, maar ik word er wel opgewonden van. Toch voel ik me daarover schuldig als ik bij hem ben.

Mijn vraag: hoe kan ik ook dat lekkere gevoel bij seks krijgen en hoe kan ik opgewonden raken zonder steeds een fantasie in m'n hoofd te hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (12)

seks is iets waarvan vele jongeren denken dat het de wereld is, maar vaak moet je erin komen om het maar zo te zeggen.
je doet het en naar mate je ouder wordt gaat het steeds soepeler zeg maar.
jij kent dan jouw lichaam goed en je hebt meer ervaring opgedaan en dat zorgt ervoor dat jezelf erg van het genot kan genieten.
en zolang het pijn doet, misschien een glijmiddel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een eerdere vraag gaf je aan dat je denkt borderline syndroom te hebben. Kennelijk zit je niet echt lekker in je vel. Dat is overigens iets wat vaak voorkomt bij 16 jarigen. De hormonen zoeken hun weg en kunnen je leven en gevoel behoorlijk op z'n kop zetten.
Voor wat betreft de sex valt het niet mee om daar iets over te zeggen. Zo zijn er vragen als : Is het wel het vriendje wat je wilt, houdt hij rekening met jou en hoe je het ervaart, voelt het wel fijn als je het zelf doet, zeg jij tegen je vriendje wat je fijn vindt en houdt hij daar rekening mee etc. etc.
Bij de drogist kun je voor een paar centen glijmiddel kopen. Misschien helpt dat om een beginnetje te maken, zodat de rest vanzelf gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je niet gewoon fantaseren dan..als dat jou wel opwind zou ik er geen probleem over maken, je bent niet de enige op de wereld die niet fantaseert, ne gebruik een glijmiddel als het droog is, het gaat dan stukken beter en kan je meer van elkaar genieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je te droog bent, ben je misschien toch niet opgewonden genoeg. Pijn zou het niet moeten doen, dus dan zou ik een glijmiddel gebruiken (let erop dat het veilig is in combinatie met condoomgebruik).

Wat je fantasie betreft: voel je daar vooral niet schuldig over, de meeste mensen fantaseren juist over dingen die ze in het echt niet zouden willen doen/meemaken - veel vrouwen fantaseren over een vorm van verkrachting, maar ja, in je fantasie ben jij nog altijd degene die bepaalt wat er gebeurt, dat zou in het echt wel anders zijn en dat wil je waarschijnlijk helemaal niet - zo'n fantasie betekent dus niet dat je dat wel zou willen.
Je zou kunnen proberen er met je vriend over te praten, tenzij je die fantasie liever voor jezelf houdt.

Anders is het misschien slim om eens met je vriend te praten over dat het op deze manier voor jou niet fijn is, en te kijken naar hoe je dat kunt oplossen: op een andere manier vrijen? Een tijdje wel seks maar geen penetratie? Als je anders opgewonden raakt als je jezelf vingert: doe het hem eens voor.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fantaseren is heel gewoon, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet fijn vindt wanneer je met je vriendje bent.

Ik ben het met de anderen eens dat het een goed idee is om een glijmiddel te gebruiken; dan doet het ook geen pijn meer. Misschien dat je het dan zelfs lekker gaat vinden en op een gegeven moment zelf opgewonden raakt bij het idee dat je 'weer mag'. Bij mij heeft dat echter best een tijdje geduurd (misschien wel een jaar of langer - ik weet het niet meer precies).

Dus inderdaad, als je (al is het maar tijdelijk) een glijmiddel gebruikt verloopt het voortaan vast helemaal gladjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betekent dat je zegt "het lekkere gevoel", dat je dit gevoel wel kent? Ik hoop het voor je, want dat is namelijk de weg: in ieder geval 'het baken in de zee' dat je in de gaten moet houden. Mijn advies aan jou is dat je eerst de tijd moet nemen om je eigen lichaam te leren kennen. 'Het' komt namelijk niet zomaar uit de lucht vallen want daar moet je eerst jouw eigen gebruiksaanwijzing voor ontdekken en experimenten doen en ontdekkingen EN een vriendje hebben die je DUS kunt zeggen wat je graag van hem wilt om het samen te beleven. Neem de tijd. Doe rustig aan. Je hebt heel veel moois en om van te genieten meegekregen, waarom moet je je haasten? Je bent nog erg jong, bedenk je dat wel. En pijn wat je zegt, langdurige schrijnende pijn na de gemeenschap: dat is niet goed. Dat is een teken van iets. Of lichamelijk of psychisch en vermoedelijk psychisch, maar sluit eerst het lichamelijke uit. Seksualiteit beleven en dat ook samen is iets plezierigs en moois: zou het moeten zijn. Dus wat je voelt is een teken van iets en niemand anders dan jijzelf kunt daarop het antwoord vinden. Heel veel succes en vooral ook plezier, en lieve meid: je hebt statistisch nog 66 jaren (heerlijk toch!) om je eigen draai er mee te vinden. Ben je te snel begonnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je zo niet lukt dan heb je gewoon geen zin of wil je eigenlijk niet. Misschien is hij de juiste wel niet. Of misschien ben je er nog niet echt aan toe.
13 jaar geleden
Ik weet niet of jullie ook al aan orale seks doen..
Maar als je het bijvoorbeeld eng of raar vind om glijmiddel te gebruiken, kan het misschien helpen als jij hem pijpt voordat hij bij jou naar binnen gaat.. Zo kun je zijn penis nat maken, zonder dat het opvalt dat je dat bewust doet ;-) Als het goed is doet het dan minder pijn!
En wat je fantasie betreft.. Het is helemaal niet raar om te fantaseren over iets anders tijdens seks met je vriendje! En dat hoeft ook helemaal niet iets te zijn waarvan je echt wilt dat het gebeurd.. Het heet niet voor niks een fantasie!
Alsjeblieft, schaam je er niet voor! Je bent hartstikke normaal :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig ben je niet bijzonder, je bent pas bijzonder als je geen fantasieën hebt.
Ik denk dat ik wel kan raden welke niet prettige fantasie je hebt. Daarvan zou je kunnen zeggen dat je niet echt die fantasie wil beleven maar dat je wel wat zeer kleine stapjes wilt doen in de richting van die fantasie. Oftewel je seks is nu wit, je fantasie is zwart en misschien is een klein grijstintje wel zo leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel duidelijk dat je de sex met je vriendje,niet lekker,fijn,geweldig vind.Er spelen andere dingen in je hoofd die met sex te maken hebben en die je niet met je vriendje deelt.Probeer hem te vertellen wat je lekker,leuk,raar,fijn,enz enz vind.En als hij JOUW fantasie raar,vreemd,niet leuk vind,tja,jammer dan.Dan blijf je eeuwig pijn hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
het is maar een fantasie,wil niet zeggen dat je het in werkelijkheid wil.maar mee fantaseren is niks mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien stom (hier ga ik vast slechte commentaar op krijgen), maar ben je wel gek genoeg op je vriendje? Echte verliefdheid?
Misschien is hij gewoon niet dé persoon voor jou.

Toen ik een vriendje had dacht ik onder de sex, 'nou moet ik het hiermee doen de rest van mijn leven'? Terwijl het vriendschappelijk wel heeeel goed klikte.
Nu heb ik al een tijdje een vriendin (niet dat je meteen een ander geslacht moet pakken) maar de seks die we hebben is net als in films, alles gaat van zelf beter had ik niet durven dromen.

Misschien moet je er eens over na denken of hij wel de ware voor je is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk heel eenvoudig. De fantasie is een uiting van je diepste gevoelens. Het is heel moeilijk om dat te negeren. Tegelijk vind je eigenlijk dat je volledig bij je vriendje moet zijn. Dit klinkt in theorie heel mooi, maar werkt in de praktijk niet.

Je bent niet voor niets verliefd op je vriend ('de wonderlijke chemie'), maar je heimelijke gevoelens kun je niet onderdrukken. Dus je vriend en je fantasieën zullen bij elkaar moeten komen. Vertel hem erover (of bedenk welke variant op je fantasie je wel met hem zou durven). Niet dat je de fantasie met hem ook echt wil/moet gaan uitvoeren, dat is afhankelijk van jullie beide wensen.

Wie weet wat je vriend ervan vindt, de meeste jongens zijn wel in voor avontuur.

Op het gebied van seks zijn geen regels. De enige regel is dat het jullie beide gaat bevallen. Hij is er ook bij gebaat dat jij het fijn hebt. En jij bent er bij gebaat dat jij het fijn hebt en dat hij ook tevreden is over zichzelf.

Praat voorzichtig over je fantasie en kijk waar jullie samen op uitkomen, waag de sprong...