Veel mensen zullen me tegenspreken maar dit is mij theorie:

De mens is in de loop der jaren socialer verder ontwikkeld dan welk ander levend wezen dan ook. De eerste mens kende nog geen beschaving, kon niet praten, lezen of schrijven. Net zoals al het andere leven op aarde had men een "oerinstinct" welke bestonden uit eten en voortplanten.
Duizenden jaren verder is de mens sterk sociaal ontwikkeld en we kunnen ons onderscheiden van dieren.

Maar toch hebben we de genen, die ons onbewust het gevoel van voortplanten geeft. Wat is nou het nut van sex? Je krijgt er een lekker gevoel van en dat is ook de bedoeling want anders zouden de eerste mensen op aarde niets voortplanten.
De mens heeft dus nog altijd het "oerinstinct of gevoel".
Goed sociaal en mentaal ontwikkelde mensen kunnen dit beperken tot hun geliefde.
Maar niet iedereen is zo sociaal en mentaal ontwikkeld en die worden gewoon geprikkeld bij het zien van het tegenover gestelde geslacht. Deze krijgen het kriebels (oergevoel) en willen dus sex met meerdere hebben.

Het is heel moeilijk uit te leggen, maar als je het even goed doorleest kun je hier je antwoordt uit halen.

Verder wil ik even toevoegen dat mensen die minder sociaal ontwikkeld zijn dat niet in andere functies hoeven te laten blijken. Ze kunnen goede banen hebben en heel sociaal overkomen. Ze zullen ook wel sociaal zijn op veel gebieden.

De moderne mens zet het "oergevoel van zich af normaliter. Ik raak ook geprikkelt als ik een mooie meid zie en denk dan weleens aan hoe het zou zijn om sex met diegene te hebben. Dat gevoel zet ik van me af, omdat ik een vriendin heb en zulke dingen alleen maar met haar deel.
Niet, omdat ik bang ben dat ze ooit achter de waarheid zal komen. Sterker nog, al zou ik 100% zekerheid krijgen dat ze er nooit achter zou komen en ik sex met de mooiste vrouw van de wereld kon hebben, dan zou ik het nog niet doen.
Puur, omdat ik sociaal ben en zo voel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Omdat wat ze dan tekort komen bij iemand anders gaan zoeken ter compensatie.
Of gewoon uit avontuur dat niemand ze wat kan schelen en ze denken dan heel de wereld aan te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vind 2 meisjes/jongens leuk, zij willen jou ook en jij kunt niet kiezen.
Je neemt met allebei en verteld ze niks over een geheime relatie.

Of mensen zien het niet meer zitten met de huidige relatie maar durven het niet recht in de ogen te zeggen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze dan niet echt gelukkig zijn en iets tekort komt! Zoeken het bij iemand anders maar willen toch hun huidige vrouw/man niet kwijt. Als je echt van elkaar houd dan doe je zoiets niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van verboden vruchten is het altijd lekker snoepen. Je denkt dat het beter is maar je twijfelt en wil je eigen vertrouwde niet kwijt. Je kan het ook wel snoepen buiten de deur noemen.
Grapje waarom zou je vreemd gaan als je jezelf voorstelt is er geen vreemd gaan je kent elkaar toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mannen speelt ook de biolgiese drang mee om zich zo veel mogelijk voort te planten en dat lukt beter bij meerdere vrouwen bij vrouwen is het vaak meer een emotinele aangelegenheid
en het kan na jaren ook eens leuk zijn met een ander iedere dag t zelfde eten word ook saai bij wijze van spreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mogelijkheid die ik nog niet genoemd zie, is dat zo iemand van meerdere personen tegelijk houdt. Ik en mijn vrouw hebben dat allebei. Er is bij ons ruimte voor derden. Wij hebben dat op een gegeven moment aan elkaar verteld en zijn er open in. Anderen durven dat misschien niet, maar willen toch iets met hun gevoelens doen en gaan dan vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat is geen vreemdgaan. Bij de anderen die je noemt blijf ik me afvragen waarom ze ervoor kiezen hun partner te bedonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij vrijen ook al jaren met derden. We blijven nooit bij iemand slapen., en er is nooit sprake van houden van. Ik heb altijd het gevoel gehad dan de verliezer de persoon is waarmee je het buiten jouw relatie doet.
Mar het is spannend en reuze lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ: ze doen dat omdat hun gevoelens (wil die ander) sterker zijn dan hun principes (moet geen ander willen want heb monogame relatie). Ik heb hier laatst nog met wat mensen over zitten praten en we kwamen tot de conclusie dat iedereen eigenlijk wel eens dat soort gevoelens heeft. De een doet er wat mee, de ander niet.
Het gras bij de buren is of lijkt soms groener.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot dat je er achter komt, dat het ook daar vol molshopen zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik net willen zeggen haha +
mensen gaan vreemd omdat ze eens wat anders willen proberen. Elke dag kaas op je brood gaat ook vervelen, dus veel mensen zullen eens wat anders nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens is van nature niet monogaam. lees:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/levensvisie/37238-bestaat-monogamie.html
Maar als dit wel zo zou zijn dan zouden we allemaal bij de eerste partner blijven. Want waarom wordt je vaak verliefd? Het klinkt raar maar ik ben zelf van mening dat monogamie in het leven is geroepen om de beschaving te handhaven. Ik moet er dan ook niet aan denken om door iedereen aan mijn hol gesnuffeld te worden en vervolgens gepakt worden door een of ander haha. Mijn voorbeeld duidt op de hond. Waarom moeten we zoveel moeite doen om een relatie leuk te houden als je van nature monogaam bent. Ik ben zelf wel pro monogamie omdat ik mij er lekker bij voel. Sommige gaan vreemd omdat ze in een sleur zitten. Klinkt raar maar zo een slippertje kan je eigen relatie een flinke oppepper geven. Je weet weer even wat platte seks is en je verlangt toch weer naar je eigen partner met genegenheid ne liefde. Het is vaker lust dan liefde. Heel antwoord maar ik hoop je mijn standpunt begrijpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk wat die platte seks betreft. Ik heb een tijdje een open relatie gehad en heb toen maar 1x seks gehad buiten m'n relatie. Het was de minst boeiende seks die ik ooit heb gehad, omdat het ECHT alleen maar om de seks ging. (Het was mijn eerste open relatie en ik wilde weten hoe die 'extra' seks dan voelde) Ik moest de hele tijd aan m'n partner denken en miste de dingen die hij altijd deed en hoe ik me bij hem voelde. Was heel bijzonder :).
Waarom gaan sommige mensen vreemd.Omdat ze niet de moed en integriteit hebben om open te communiceren met hun partner en dan maar de weg van de minste weerstand kiezen.Ik vind het een zeer kwalijk gebrek aan karakter en er is geen enkel excuus voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik het met je eens ben dat vreemdgaan een lage actie is, geef je totaal geen antwoord op de vraag. Je hebt gelijk dat de communicatie niet goed is, maar waarover is die communicatie dan niet goed? Dat is wat de vragensteller wil weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat het niets met communicatie te maken heeft. Je verlangt naar seks met een ander en dat zeg je niet een twee drie tegen je partner. En het heeft niets te maken met het feit dat je het thuis niet kan krijgen maar omdat je denkt dat het buiten lekkerder is wat dan ook vaak tegen valt. Ik communiceer ook heel open met mijn man maar dat wil neit zeggen dat ik nooit vreemd kan gaan. Ik hoop het natuurlijk niet maar je kan ook verveeld raken of er al tig keer over gesproken hebben maar dat lost dan ook niets op. Maar dat het een lage actie is ben ik het met je eens als moet je niet te snel oordelen want het is ook vaak zat zo dat ze thuis niets krijgen en daarom buiten de deur snoepen zowel mannen als vrouwen. Moet je kijken hoe je over een lage actie denkt terwijl je man of vrouw je al een jaar niet bekijkt en aanraakt ondanks herhaalde pogingen van aandacht vragen en praten. Nou als jij dan op dat moment net ff dat beetje aandacht krijgt die je nodig hebt ga je echt wel voor de bijl hoor!
Omdat het gras altijd groener is bij de buren.Misschien gaan sommige ook vreemd omdat ze dingen willen doen,die ze liever niet met hun eigen partner willen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk bevestiging, dat ze het nog steeds in zich hebben ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor zo vaak van mensen dat het in onze genen zitten..
Ik geloof best dat we ge evolueert zijn en dat we nog steeds dat dierlijke instinct in ons hebben.

Maar althans zijn we zo geëvolueerd dat we zelf kunnen beslissen met wie we een relatie aangaan en dus niet 100% volledig instinctmatig dan geloof ik ook dat je de keuze hebt om vreemd te gaan of niet

vreemd gaan blijft een keuze tegen je instinct kan je vechten... Zelfde is dat je als man niet masturbeert omdat je dat die dag gewoon niet doet .... enz...

Toegevoegd na 2 minuten:
Om eerlijk te zijn als je het aan mij vraagt komt het gewoon door de seksualisering van de samenleving...
Meeste mensen hebben seks voor het plezier.. En relaties zijn gebouwd op seks. Seks is belangrijk in relatie maar het mag nooit een bouwsteen zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor kunnen heel wat redenen zijn. Het kan onvrede met de thuissituatie zijn, problemen binnen het eigen huwelijk, en er zijn zelfs mannen die vreemd gaan als hun eigen vrouw zwanger of net bevallen is. Ook worden mensen soms opeens in de verleiding gebracht terwijl ze helemaal niet van plan waren om vreemd te gaan. Bedenk wel dat geen enkele reden een goede reden is om vreemd te gaan.