Zijn grote schaamlippen een belemmering voor intimiteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word niet goed, van dat gedoe over die schaamlippen. Op ieder potje past een dekseltje. Zo luidt niet voor niets het spreekwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn JOUW schaamlippen een belemmering voor JOUW/ (jullie) intimiteit? Dat is eigenlijk de enige vraag die er toe doet, en die hoef je hier niet te stellen, want daar weet je zelf het antwoord wel op.

Het beste antwoord

Vrijwel nooit. Bij een heel, heel klein percentage vrouwen zijn de binnenste schaamlippen zo extreem groot, dat ze daadwerkelijk een probleem vormen bij alle activiteiten waarbij het kruis met iets anders in contact komt, of dat nu fietsen is, paardrijden of lichamelijke intimiteit, of zelfs gewoon zitten op een harde stoel.

Tegenwoordig zijn we echter, met name door de sex-industrie gaan denken dat de bijna kinderlijke (en liefst ook nog kinderlijk kaalgeschoren) barbiepoesjes zonder zichtbare binnenste schaamlippen de norm zijn. Dit is echter net zo'n grote uitzondering - althans, van nature, want het is (zeker in genoemde industrie, maar ook al daarbuiten) op dit moment zo ongeveer de grootste plastisch-chirurgische rage.

Schaamlippen die iets of veel groter zijn dan onzichtbaar zijn geen enkele fysieke belemmering voor wat dan ook - sterker nog, de meeste mannen vinden het wel in zekere mate opwindend. Bovendien hebben ze ook een functie, want bij een zekere mate van opwinding zwellen ze op en bepalen ze de ' weerstand' (strakte) van de ingang. Daar om welke reden dan ook nutteloos iets aan willen doen, schaadt uiteindelijk meer dan dat het baat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee absoluut niet.
Verder kan je je afvragen wat groot is. Waarmee vergeleken?

Toegevoegd na 1 uur:
■De grootte en de vorm van de schaamlippen zijn bij alle vrouwen namelijk anders. Onderzoek onder 50 vrouwen wees uit dat de lengte uiteenliep van 7 millimeter tot 5 centimeter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, schaamlippen heb je in alle soorten en maten, en dat is geen belemmering voor intimiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap echt al die minnen niet, zucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook niet, dus een plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begrijp er ook niets van.
plusje ter compensatie
Rieneke1
13 jaar geleden
ik snap de minnen wel.
de meeste soorten en maten maken idd niet veel uit, maar je hebt ook vrouwen met dusdanig grote lippen dat ze niet fatsoenlijk kunnen fietsen of sexen.
die flappen kunnen enorm in de weg zitten bij de daad.
voor deze vrouwen is een correctie een herademing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard zijn er (enorme) uitzonderingen, Rieneke, maar tegenwoordig noemen ze ALLES wat ruimer bemeten is dan een barbiekut al grote schaamlippen :roll:. Dat vind ik dan weer erg slecht voor het zelfvertrouwen van vrouwen die wat...ruimer in hun vel zitten zeg maar. Want het is echt totaal onbelangrijk of ze wel of niet binnen je binnenste schaamlippen blijven zitten.
Ik denk wel dat je er last van kan hebben als ze echt groot zijn. Ook met fietsen.
En als ze echt heel groot zijn kan ik me voorstellen dat je je ervoor schaamt.
Het kan dus wel een belemmering zijn.
Mocht dat zo zijn, ga naar je huisarts, wellicht is er iets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft schaamlippen maat M (ziet eruit als L), behalve kindertjes van 5 en dames die erin laten snijden. Juist dat maatje XXS kom je in films en blaadjes tegen en dat schept een bedrieglijk referentiekader ("Oh nee, ik heb maat M, ik ben niet normaal!").
Maat M of L vormen geen enkele belemmering voor intimiteit. Maat XXXL kan wel een belemmering vormen, dan gaan ze de hele tijd mee naar binnen als ‘meneer’ op bezoek komt. Je huisarts heeft een normaal referentiekader, die kan je adviseren of in jouw geval een operatieve aanpassing noodzakelijk is.

Toegevoegd na 8 uur:
Toelichting voor degenen die het niet begrijpen: de meeste mensen hebben van alles maat M, Medium, gemiddeld.
In de reclame, in tijdschriften en in films zijn de meeste maten anders gekozen: borsten maat (X)L, taille maat S, lengte maat L, schaamlippen maat XS, penissen XL.
Dat vertekent het referentiekader van de lezers/kijkers nogal en zorgt ervoor dat iedereen met maat M van wat dan ook zich onzeker gaat voelen over zijn/haar betreffende maat.
En zo komen we bij het antwoord op de vraag: die maat M en maat L schaamlippen vormen echt geen belemmering voor intimiteit. Pas bij grote afwijkingen kunnen ze in de weg zitten. Raadpleeg bij twijfel de huisarts. Die heeft er zoveel gezien dat hij of zij snel genoeg ziet of ze abnormaal groot zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp niets van deze onzin.
Rieneke1
13 jaar geleden
uitstekend antwoord, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's logisch, Loenie: Medium, dus geMiddeld.
Er is een belemmering als je die zelf maakt.

Als jij je onzeker voelt over hoe het er allemaal uit ziet, dan kan dat zeer zeker een belemmering veroorzaken.

Dit hoeft echter niet. We zijn allemaal anders en zien er allemaal anders uit. Maak er geen belemmering van, als hij dat wel doet.... dan is het een eikel, klaar, weet je dat ook weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,hoor,evenmin als een kleine penis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je puber bent, groeien je kleine schaamlippen eerder dan de buitenste. Later komt dat weer goed.
opereren terwijl je nog niet volgroeid bent heeft dus geen zin. Ze lijken nu misschien niet in verhouding, maar wacht maar af
net als jongens van een jaar of 13, 14, gerust voeten maat 45 hebben, bij een jongensachtig lijf. Ook geen gezicht.

Maar als je ongerust bent kunt je altijd naar je huisarts, die heeft er meer gezien en kan je geruststellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens haar profiel is Ellas 44 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De binnen schaamlippen kunnen soms de grote zijn en de grote schaamlippen de kleine.
Het kans soms wel een probleem zijn. Maar niet een probleem die de grote schaamlippen heeft, maar degene met een te kleine penis. Ik ben ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je nou grote of kleine schaamlippen hebt: intimiteit kun je gewoon hebben. het wordt er echt niet minder lekker of lekkerder door.
Alleen misschien dat je je een beetje ongemakkelijk kan gaan voelen wanneer je voor je eigen gevoel vind dat je grote schaamlippen hebt. Dus jou onzekerheid over de grootte zal dan die belemmering vormen en niet je schaamlippen zelf.
En in dat geval kan je vriend of partner je gewoon gerust stellen en je op je gemak laten voelen want voor je partner doet het er meestal niet toe hoe ze eruit zien. als ie ( en jij natuurlijk ook) maar gewoon lekker kan genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt het lekker en geil,als een vrouw grote schaamlippen heeft...zolang ze er zelf maar geen last van heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algmeeen niet. Het kan echter gebeuren dat tijdens de daad een en ander vacuum zuigt, zeker met grote schaamlippen. Dan kun je 'vast komen te zitten'. Voor de rest zie ik geen problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen geen belemmering, sommige mannen kicken er zelfs op, je moet ze gewoon vinden :-). Maar wees niet bang is allemaal normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor:, het is een belemmering, wanneer je het zelf een belemmering vindt.

Want het is, lijkt me; dat het juist meer bijdraagt, aan het gegeven, intimiteit.

En daarbij, wat is groot, dat bepaal je toch zelf, maar wees dan wel zo verstandig, door het niet te vergelijken en als uitgangsbasis te gebruiken, met wat je in de porno industrie, krijgt voorgeschoteld, want dat is zo irreëel....

Geniet er maar lekker van....