Hoe kom ik aan een verklaring dat ik geen geslachtsziektes heb?

Hartstikke leuk: ik heb een nieuwe vriendin. Ja bedankt voor de felicitaties :)
Aangezien we het gedoe met een condoom nu al weer zat zijn willen we het nu dus zonder gaan doen.
We vertrouwen elkaar wel maar willen toch zeker weten dat we HIV, Hepatitis etc. vrij zijn.
Hoe kun je hiervoor een verklaring krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (8)

Even naar de huisarts, testje laten doen, en binnen 14 dagen kan je het 'gedoe' vaarwel wuiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ga gezellig samen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde hierover een heel mooi voorbeeld laatst : natuurlijk vertrouw ik jou wel, maar ik vertrouw jouw exen niet.....
En maak er samen iets héél moois van, liefde is oersterk, maar heel kwetsbaar. Wees als de vrijende egeltjes : héél voorzichtig....
Bij onderstaande website kan je je postcode ingeven om zo de locatie te vinden van de dichtstbijzijnde SOA Test mogelijkheid. Verder is er op de website nog veel informatie te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de GGD kan je anoniem & meestal gratis je bloed laten testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal prima, maar let er wel op dat je voor een HIV-besmetting pas na drie maanden zekerheid hebt:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een Aids testje laten doen. Duurt wel 6 weken dacht ik ...eer dat je de uitslag weet.
Kan via de huisarts met een verwijskaart voor een ziekenhuis..afdeling bloed prikken.
Veel geluk, leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een HIV sneltest doen bij de GGD of een prikavond in een gaycafe waar de GGD langs komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon bij de huisarts hebben mijn vriendin en ik het laten doen. Even bloedprikken in het ziekenhuis en 2 weken later weet je alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal een aanleiding zijn om deze vraag aan de orde te stellen dus, heel goed dat jullie de kop niet in het zand steken! Labonderzoek kun je zowel bij de huisarts als bij de GGD aanvragen.

Een verklaring dat je geen besmettelijke (geslachts-)ziekte hebt zul je niet krijgen. Een test is altijd een momentopname waarbij iets wel of niet gevonden wordt. Terecht is elders al opgemerkt dat het bij een besmetting met HIV een maand of drie duurt voordat die aantoonbaar is.

Terecht dat je hepatitis noemt. De kans om met hepatitis-B besmet te worden is namelijk vele malen groter dan met HIV en dat kan ook op andere manieren dan met seks. Hepatitis is best een ingewikkeld verhaal.

Ik vind het om meerdere redenen aan te raden om samen de uitslagen te bespreken. Wordt er niets gevonden dan zijn jullie snel klaar en meteen op de hoogte van elkaar. Wordt er wel iets gevonden dan willen jullie natuurlijk meteen weten wat de consequenties zijn, voor jezelf en voor elkaar.