Ik krijg mijn penis tijdens de sex niet helemaal naar beneden als die helemaal stijf is. Wat te doen?

Ik heb nog een ander artikel gezien maar daar worden er een heleboel verschillende antwoorden op gegeven. Ik ben 20 jaar en als ik sex heb met mijn vriendin en mijn penis is stijf dan kan die niet meer naar beneden, we kunnen alleen sex hebben als ik hem stijf laat worden als ik hem al naar beneden druk. Daardoor is die een stuk minder lang en hard en is dit volgens mij vervelend voor mijn vriendin ook al zegt ze niks. Heeft iemand tips hoe ik dit kan trainen of iets aan kan veranderen. In porno films zie ik toch altijd mensen die hem continue naar beneden kunnen drukken. Is er dan iets mis met mijn penis? Alvast bedankt

3 jaar geleden
8.9K
anneliez
3 jaar geleden
pornofilms zijn niet het echte leven he, daar wordt alles mooier gemaakt dan de werkelijkheid,

Antwoorden (1)

De richting van de erectie bij staande mannen varieert sterk van persoon tot persoon en is hoofdzakelijk afhankelijk van de spanning van het ligament dat de penis op zijn plaats houdt. Functioneel speelt de richting geen rol.

Als je goed opgewonden bent en een harde erectie hebt, is het normaal dat je penis omhoog staat. dat is namelijk de bedoeling. Hij staat zo dat hij bijna tegen je buik aan komt. Dat is normaal. En dan is het ook normaal dat je hem niet ver naar beneden kunt duwen. Niet iedereen heeft dat maar het is toch een vrij normaal verschijnsel. Bovendien heeft dat rechtop staan een duidelijke functie bij penetratie. Hoe ouder je wordt, hoe meer flexibiliteit er in komt.

Je kunt het bandje rekken door je penis in erecte toestand steeds naar beneden te bewegen. Naarmate je dit langer doet zal het bandje uiteindelijk rekken. Maar wel voorzichtig en niet geforceerd.

De menselijke penis bestaat uit drie zwellichamen: twee aan weerszijden bovenin, en één aan de onderzijde van de penis. Deze zitten vast aan het schaambeen en aan het zitbeen (Ligamentum Suspensorium) en ondersteunen de penis bij de erectie.