hoe vind ik iemand terug die mogelijk van geslacht is veranderd?

Speciale sites?Ook in Belgie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

suc6 ik zou het niet weten volgensmij bestaat dat niet eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat zo'n speciale site bestaat.
Iemand die van geslacht is veranderd wil graag zijn vorige ik gauw vergeten en zal dit lijkt mij niet op een site neerzetten.
Je zou het bijvoorbeeld bij de gemeente kunnen vragen als hier geen privacybeleid voor is, het lijkt mij dat je het officieel moet laten vastleggen bij een algehele metamorfose,
maar misschien is het makkelijker om bij familie of vrienden te informeren als je die kent. Anders een oproepje of een plaatselijke site ( prikbord van zijn/haar geboorte plaats) doet soms ook al wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb toevallig een goede vriend die vroeger een goede vriendin was en ik weet dus uit ervaring dat die persoon zijn oude ik zo snel mogelijk wil vergeten. Hij zal dus niet op allerlei sites bekend maken dat *Petra* nu *Peter* geworden is, dus nazoeken op internet is nagenoeg onmogelijk.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de gemeente zoiets bekend maakt als een willekeurig iemand daar om komt vragen. Want ja, bij de gemeente wordt het veranderde geslacht uiteraard ook vastgelegd, maar dat gaat niet zomaar.
Na een "biologische" geslachtsverandering moet er ook een administratieve geslachtsverandering komen. Dit gebeurt met een rechtszaak.
De persoon die van geslacht verandert is moet de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente waarin hij/zij geboren is voor het gerecht slepen (puur formele kwestie, de beste man/vrouw hoeft niet lijfelijk aanwezig te zijn), omdat hij/zij een fout gemaakt heeft bij inschrijving (in mijn bescheiden mening ligt de fout dan uiteraard eerder bij de vader dan bij de ambtenaar, maar goed om je eigen vader voor zoiets voor het gerecht te slepen).

Dus tenzij een rechtbank wel de vonnissen bijhoudt en dat die opvraagbaar zijn, geef ik je meer kans met het plaatsen van een "gezocht" advertentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het gemeentearchief waar hij/zij geboren is. Daar staat altijd zijn/haar geslacht bij geboorte in vermeld.