Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je HIV krijgen door sperma in te slikken?

Toegevoegd na 2 minuten:
t is gewoon een vraag, en hou geen gekke dingen in je hoofd ;-)

nu ik de vraag zo lees denk ik oeps haha...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sterker nog, dat kan ook zónder het sperma in te slikken.

HIV is overdraagbaar door orale seks, ook als de (in dit geval) man niet klaarkomt of zijn sekspartner het sperma niet doorslikt. Het virus kan ook aanwezig zijn in voorvocht, en besmetting kan plaatsvinden door contact met de slijmvliezen, die ook in de mond zitten.

Wel een kanttekening: het mag dan kúnnen, de kans dat HIV op deze manier ook dadwerkelijk wordt overgedragen is beduidend kleiner dan bij onbeschermde vaginale of anale seks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een + voor je kanttekening.
volgens mij is de kans op hiv besmetting groter door problemen met een condoom (afglijden/knappen) dan door pijpen zonder. (slikken niet meegerekend)
En daar denkt niemand over.
(ik ook niet hoor, het moet wel leuk blijven en de kans op een verkeersongeluk blijft vele malen groter. )

Andere antwoorden (3)

Ja. Zodra sperma je slijmvliezen raakt kan je makkelijk geinfecteerd worden door eventuele virussen zoals AIDS. Ongeacht waar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. De kans is vrij klein maar daar wil je natuurlijk niet op gokken. Het keelslijmvlies is minder goed bestand tegen HIV dan het mondslijmvlies, en als je wondjes in je mond hebt, loop je nog meer risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig: JA!

En je hoeft er niet eens voor te slikken. Het kan al wanneer je het alleen maar in je mond hebt gehad en het direct weer uitspuugd.

Dus bij twijfel: Niet doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding