Mag je het normaal noemen als een meisje van 8 jaar borstvorming en haartjes krijgt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

dat is wat jong, maar gebeurt vaker, als je het niet vertrouwd, gewoon even bij de huisarts langsgaan.

Toegevoegd na 18 uur:
Lees onderstaand linkje, er kan namelijk meer aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. De gemiddelde leeftijd is rond de 10 jaar. De een is er vroeg bij, de ander laat. Dit is helemaal niet gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebeurt idd steeds vaker,dat jonge meisjes al borstvorming en haargroei krijgen,maar als normaal zien we het nog niet. Misschien over 25 of 50 jaar. Misschien,maar dat weet ik niet zeker heeft de toevoeging van allerlei stoffen in het voedsel er iets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hormonen in vlees. ik ben ervan overtuigd. En ik weet gewoon dat er groeibevorderende hormonen aan vlees worden toegevoegd. Het mag niet, maar het zal zeker wel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terwijl ik zo juist zat te eten,schoot me dat ook te binnen,heb er ooit een artikel over gelezen.
ja hoor dat kan gebeuren!
mijn dochter was net 9 jaar toen ze haar eerste menstruatie kreeg en had ook al borstjes en haartjes dus .... heel normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel lang geleden kreeg een dochter van een vriendin een soort "groeiremmers"
Ik heb er geen idee van of er nu nog gebeurt en of dat wel gezond is
Jong zeg, en triest vind ik; het kind speelt nog met popjes en wisselde vorig jaar nog tandjes
Gaat er niet zomaar een stukje jeugd verloren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik weet niet ik heb nog nooit van groeiremmers gehoord!
mijn dochter is 20 jaar nu is niet groot 1.51 om precies te zijn maar of dat aan haar vroege menstruatie lag weet ik niet bij mijn man in de familie zijn ze niet zo lang
maar ondanks haar vroegrijpheid heeft ze een normale jeugd gehad en speelde met alles wat bij haar leeftijd gewoon was
Ik heb eens gehoord dat er een verband is met het gewicht van het kind. Dat de ongesteldheid komt wanneer een bepaald gewicht is bereikt. Dit komt bij een normaal postuur kind ongeveer overeen met de leeftijd van 12/13.

Maar als het kind eerder al het gewicht bereikt heeft, zal het ook eerder ongesteld worden en borstjes gaan vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoor het regelmatig. Ga google of als je het niet vertrouwd naar je huisarts.
Maar je hoort het steeds vaker. De 1 is laat met alles en de ander vroeg