Mag je het normaal noemen als een meisje van 8 jaar borstvorming en haartjes krijgt?

Weet jij het antwoord?

/2500

dat is wat jong, maar gebeurt vaker, als je het niet vertrouwd, gewoon even bij de huisarts langsgaan. Toegevoegd na 18 uur: Lees onderstaand linkje, er kan namelijk meer aan de hand zijn.

Bronnen:
http://www.nu.nl/wetenschap/2269159/vlees-...

Ja. De gemiddelde leeftijd is rond de 10 jaar. De een is er vroeg bij, de ander laat. Dit is helemaal niet gek.

Het gebeurt idd steeds vaker,dat jonge meisjes al borstvorming en haargroei krijgen,maar als normaal zien we het nog niet. Misschien over 25 of 50 jaar. Misschien,maar dat weet ik niet zeker heeft de toevoeging van allerlei stoffen in het voedsel er iets mee te maken.

ja hoor dat kan gebeuren! mijn dochter was net 9 jaar toen ze haar eerste menstruatie kreeg en had ook al borstjes en haartjes dus .... heel normaal

Ik heb eens gehoord dat er een verband is met het gewicht van het kind. Dat de ongesteldheid komt wanneer een bepaald gewicht is bereikt. Dit komt bij een normaal postuur kind ongeveer overeen met de leeftijd van 12/13. Maar als het kind eerder al het gewicht bereikt heeft, zal het ook eerder ongesteld worden en borstjes gaan vormen.

ik hoor het regelmatig. Ga google of als je het niet vertrouwd naar je huisarts. Maar je hoort het steeds vaker. De 1 is laat met alles en de ander vroeg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100