wat is verliefdheid precies

een vraag die mij al langer bezighoud... is het alleen gevoel of liefde of iets sexueels kennen dieren ook zoiets? wat was ik verliefd zeg...:....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (14)

Verliefdheid is gevoel en heeft niks met sex te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook verliefd zijn op een auto!
Je gaat daar dan toch niet mee vrijen?
Bah ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 super snoeske
Wanneer je verliefd bent wrden hormonen en neurotransmitters (oa. fenylethylamine, noradrenaline, adrenaline, endorfine, dopamine en oxytocine) in je hersenen aangemaakt als je het doelwit van je verliefdheid ziet. Die hormonen zijn verslavend, waardoor je je geliefde zo vaak mogelijk wilt zien en mist.

Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief.
Toch is het nodig om mensen bij elkaar te brengen en zich voort te planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid is
-kriebels in je buik
-je gedachtends alleen bij die persoon
-blij zijn als je diegene ziet
-trillende benen
-rood hoofd en stotteren als hij of zij in de buurt is
- in een roze wolk leeft
- denkt dat je alles aan kunt etc......

kortom je bent verliefd ... en seksueel komt er ook bij kijken op den duur of gelijk maar heeft niet direct met verliefdheid te maken. in de zin van ik wil seks van je dus ik zal dan wel verliefd zijn zo zit dat niet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid komt vooral voort uit lust.
Uiteraard betekent verliefdheid niet voor iedereen hetzelfde. Als je erg gepassioneerd bent dan is het vooral de lust die de overhand heeft. Maar als je meer "down to earth" bent dan heb je het ook echt wel door als iemand niet goed voor je is, dan heeft je verstand vaak toch de overhand.

Verliefdheid is iets wat je niet kunt afdwingen.
Verliefdheid is iets waar je niet over twijfeld.

enzovoorts...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verliefdheid
tilt je op, verheft je
maakt je tot 1000 dingen in staat
brengt je weg van jezelf
kan verrukkelijk zijn, mits beantwoord
is heerlijk en lastig tegelijk
gaat over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid kun je zien als een chemische onbalans van het lichaam, een reactie van ons systeem op bepaalde omstandigheden.

Een ziekte eigenlijk, we zijn immers niet meer in staat de werkelijkheid normaal waar te nemen.
13 jaar geleden
morgens eet hij niet meer, dan denkt hij aan haar
‘s middags eet hij niet meer, dan denkt hij aan haar
‘s avonds eet hij niet meer, dan denkt hij aan haar
‘s nachts slaapt hij niet meer, dan heeft hij honger".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een beetje onromantisch maar verliefheid is een toestand waarin de heresenen stofjes aanmaken (dopamine) waar je een gelukzaliggevoel van krijgt je sterk doen voelen enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Il heb eerst even gekeken hoe oud je was, maar je bent oud genoeg voor de waarheid. Leen het boek 'Atomised' van Houelllenbecq en het zal duidelijk worden. Ik heb het in het Engels gelezen, maar er is een NL-vertaling iedere boekhandel. Als je nog een beetje tere ziel hebt, sla mijn advies dan maar over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid is een mix tussen een gevoel van liefde voor iemand en seksuele aantrekkingskracht.
Je denkt continu aan die ene persoon en wil die persoon het liefste voor jezelf hebben. Een gevoel waarbij je al rillingen door je lichaam kan krijgen als je alleen al met die persoon kust.
(Tenminste zo ervaar ik verliefdheid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verliefdheid is moeilijk en heerlijk tegenlijk...
het overkomt je zonder enige aankondiging...
je wordt blij, rustig, opgewonden enz bij die gene...
je vergeet al de rest als je bij hem/haar bent...'
je denkt de hele tijd aan diegene en wil alleen maar bij hem/haar zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verliefd zijn is iets zo moois
1000e vlinders in je buik
als je hem aankijkt,als je hem ziet lopen ,als hij iets liefs tegen je zegt
en je eerste verliefdheid vergeet je nooit meer!
ja en volgens mij zijn dieren ook verliefd,kijk maar eens naar een koppeltje duiven b.v
die kunnen zo verliefd doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt wel dat dit niks met sex heeft,

een vb, mijn dochtertje schreef in haar dagboek dat ze verliefd is, een kind van 8 jaar!!!!
die weten nog niet eens waar het allemaal voor dient!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gevoel dat je verliefdheid noemt, ben jij..op je mooist. Alles wat je in de ander ziet, ben je zelf. Echter het lijkt de ander te zijn. Dit is waarom verliefdheid op een bepaald moment verwachtingen creeert. "Waarom ben je niet meer wat je was?" Die ander is nog steeds degene die die al was, hij/zij is onveranderd,nog steeds zichzelf, alleen jij ziet jouzelf er niet meer in terug! Dan wordt verliefdheid iets wat je 'had' en niet meer 'hebt'....
Echter wie was verliefd? Hoe kan dat nu weg zijn? Waar moet het heen?
Het zit in jou te wachten totdat jij de situatie (of de ander) geschikt genoeg vindt om weer dat ene, pure, waardevolle gevoel te mogen voelen.. en dan komt het plotseling ook weer 'terug'!
(het was nooit weg, jij bent het toch!)